Rotary Club Huizen werd opgericht in 1972 en was daarmee de eerste Rotary Club in Huizen. De club maakt deel uit van de internationale Rotary-organisatie, met meer dan 1,2 miljoen. Wereldwijd zijn er 34.000 clubs die in 200 landen actief zijn.

Een Rotaryclub is een plaats waar je in alle openheid kunt praten over mogelijkheden en ontwikkelingen die spelen in beroep of het privéleven, waar je van anderen kunt leren.

Rotary Club Huizen komt wekelijks bijeen op maandag. Vaak wordt een interessante spreker uitgenodigd. Enkele andere vaste onderdelen zijn het beroepspraatje (vakvoordracht), het levensbericht (persoonlijk verhaal dat volgens afspraak binnen de club blijft) en het bespreken van lopende of toekomstige serviceprojecten.

De bijeenkomsten zijn voor alle leden. Niet iedereen zal iedere maandag aanwezig kunnen zijn, maar een aanwezigheid van 60% is een goed uitgangspunt.

Rotary is vrijwillig, maar niet vrijblijvend.

Fellowship

Een Rotaryclub is samengesteld op basis van het zogenaamde classificatiebeginsel: een beroepsgroep wordt door een of hooguit enkele leden vertegenwoordigd. Deze leden onderscheiden zich in hun vak of beroep. Rotary werkt voor een clublid op twee fronten: door samen succesvolle projecten aan te pakken, ontstaat kameraadschap (‘fellowship’). Deze fellowship wordt ook wel omschreven als ‘de brandstof van de club’. Door de bijzondere onderlinge contacten groeien vaak vriendschappen voor het leven. Rotary reikt veel verder dan je eigen club: elke Rotarian is welkom in iedere Rotaryclub waar dan ook ter wereld.

Rotary Club Huizen heeft nu 40 leden.

Heb je interesse? Vul dan dit formulier in of neem contact op met onze secretaris, Clasine Scheepers.