Locatie: (Café-restaurant Mauve, Brink 1, 1251 KR Laren)
Iedere maandagavond. Vooraf aanmelden s.v.p.
Op 26 mei 2024 is er weer een dorpslunch in Laren
Kaarten bij Het Brinkhuis
Estafette fietstour van Laren naar Blaricum
Open Clubavond eind maart in Mauve goed bezocht
In 2025 gaan we weer wandelen voor water
Benefietconcert voor Oekraine t.b.v. de zomerschool 2022
Bezoek aan onze zusterclub in Kronberg (Dld)
Bouwreizen naar Ghana en Roemenië
Lees ons reisverslag onder 'Nieuws'

Welkom op de website van Rotaryclub Laren-Blaricum

Even voorstellen......

Rotaryclub wil iets betekenen voor de samenleving

Rotary-club Laren-Blaricum is opgericht in 1961. Er zijn circa 40 leden, 30 mannen en 10 vrouwen, woonachtig in Laren, Blaricum, Huizen, Baarn of Eemnes. Zij komen elke maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur bijeen in Ateliercafé-eetgelegenheid Mauve op de Brink in Laren (nh).

Rotary is een wereldwijde organisatie, opgericht in 1905 in Chicago. De eerste Nederlandse afdeling (Amsterdam) stamt uit 1923. Er zijn circa 1,2 miljoen leden in 170 landen en 20.000 in Nederland. Het is geen businessclub, maar een serviceclub. Rotarians willen primair dienstbaar zijn aan de samenleving. Zij omschrijft haar doelen als volgt: Het samenbrengen van beroepsleiders en leiders uit de zakenwereld, die humanitaire diensten verlenen, het bevorderen van hoge ethische standaarden in alle beroepen en het helpen bij het opbouwen van goodwill en vrede in de wereld.

Het motto van Rotary is "service above self," waarmee wordt bedoeld: je eigenbelang ondergeschikt maken aan dat van de maatschappij.

In 2023 bestond Rotary 100 jaar in Nederland. Ook in Laren-Blaricum stonden al onze evenementen in het teken van dit jubileum.

In maart was er een open clubavond om kennis te maken met Rotary. In april reden we mee met de fietsestafette van club naar club. In het najaar sprak Adriaan van Dis op onze Literaire Middag. En in oktober organiseerden we een wijnproeverij.

In mei was er een dorpslunch in het Brinkhuis met het thema 'ontmoet uw buur(t)'. Wegens succes gaan we dit herhalen en u kunt voor de editie 2024 kaarten bestellen via de website van het Brinkhuis www.hartvanlaren.nl Wees er snel bij, want op is op. Wilt u alleen informatie? Mail dan naar dorpslunchlaren@gmail.com

Wat kunt u dit jaar nog meer verwachten? Een oldtimerfestival in september en in november organiseren wij samen met het Brinkhuis en de bibliotheken het Groot Larens Dictee. Binnenkort leest u hier meer over.

Voor aanmelding en informatie neemt u contact op met onze secretaris: secretaris.rotary122@gmail.com