Jeugduitwisseling

ROTARY jeugduitwisseling

Rotary biedt de mogelijkheid tot meerdere uitwisselingsprogramma's voor jeugd. Het doel van Internationale Jeugduitwisselingen is de bevordering van wederzijds begrip en vriendschap tussen jongeren uit verschillende landen. Meer info over de mogelijkheden is te vinden op de landelijke site.

Tussen juli 2016 en 2017 waren de laatste twee uitwisselingen vanuit onze club. Inge Flier uit Oldebroek ging naar Assis, Sao Pãolo in Brazilië, en Floor Wassenaar uit Elburg ging naar Elkhart, Indiana in de Verenigde Staten.

De Nederlandse uitwisselingsstudenten 2016-2017

In het jaar dat Inge en Floor in het buitenland waren was onze club gastclub voor twee meisjes uit de Verenigde Staten, die verbleven bij gastgezinnen in Oldebroek, Elburg en Wezep. Beide komen uit de VS. Elizabeth Barker uit New Hampshire en Madeline Schwan uit Wyoming. Beide hebben een schoolprogramma van het Lambert Franckens College in Elburg gevolgd.

In de jaren daarvoor zijn nog vele andere landen door “onze” uitwisselingsjongeren bezocht. O.a. Argentinië, Mexico, Australië, Canada en Zuid-Afrika voor zowel korte als lange uitwisselingsprogramma’s.