April 2022 - Inrichting Taal Expertise Centrum Oostburg

Terwijl er een oorlog woedt in Oekraïne, komt de vluchtelingenstroom vanaf maart/april naar westerse landen gestaag op gang. Ook in West Zeeuws Vlaanderen zoeken vluchtelingen met hun gezinnen geborgenheid. Hoe fijn is het dan dat de kinderen gewoon naar de basisschool kunnen! Taal hoeft in elk geval nooit een barrière te zijn om geborgenheid en lessen te combineren, toch zeker niet in het Taal Expertise Centrum wat hoort bij de basisschool in Oostburg. Op initiatief van Marc VanVlierberghe, Rotarian bij RC Oostburg èn directeur van deze basisschool, toverde Rotaryclub Oostburg in no-time een oud-en-buiten-gebruik-schoolgebouw om naar een fijne school.

Het fietsenhok staat nu weer strak, het schoolplein opgeknapt, de tafels en stoeltjes nagekeken, lesmaterialen op orde, knuffelhoek ingericht en alles spik en span. Een flinke dag met vele Rotarians schilderen, opknappen, schoonmaken en inrichten zorgde ervoor dat de kinderen razendsnel een veilige leeromgeving kregen.

Staaltje van hup-en-vooruit.