Okt. 2020 - Scouting Oostburg

Scouting Oostburg kan er weer even tegenaan!

AfbeeldingZaterdag 10 oktober 2020 zijn de handen letterlijk uit de mouwen gegaan bij een aantal leden van onze club.

Uiteraard met de nodige maatregelen, zoals het houden van 1,5 meter afstand. Er werd samen met de leden van Scouting Oostburg die dag hard gewerkt aan het onderhoud van hun gebouw en de omgeving er rond.

Als club vinden we het belangrijk dat we onze maatschappelijke betrokkenheid op diverse manieren laten zien. Soms organiseren we een fundraisingsactiviteit voor één of meerdere goed doelen. Maar minstens zo belangrijk is het om woorden om te zetten in daden!

Zo dus ook deze keer. A picture containing tree, grass, outdoor, person

Description automatically generated

Op verzoek van de leden van de scouting in Oostburg, werden de “ketelpakken” aangetrokken, handschoenen en laarzen uit de kast gehaald en gingen diverse leden aan de slag. Met gehoorbeschermers tegen de herrie van de elektrische zaag werd het struikgewas weer wat “korter gezet”. Vakkundig werd alles wat er in dat struikgewas ruiste, eerst in veiligheid gebracht.
Dat ging uiteraard uitsluitend om wat gevogelte van diverse pluimage, maar ook dat telt.

A picture containing outdoor, grass, tree, person

Description automatically generatedEr kwam heel wat snoeihout vrij, maar dat werd vakkundig verwerkt. Tussendoor was er uiteraard tijd voor de inwendige mens. Dat is ook van belang voor een club als de onze. Met een koffie of een glas fris werd er tussendoor wat gerust en bijgepraat. Een mooi moment om ook met de leden van de scouting wat contacten te leggen, om daarna samen weer aan de slag te gaan. Het weer werkte goed mee en eerlijk is eerlijk: dat is gewoon heel fijn.

Mooi was ook dat een van onze oudste leden even poolshoogte kwam nemen; herstellende van een vervelend medisch probleem, maar toch zeker betrokken bij activiteiten van onze club, in zijn eigen dorp.

De scouting kan er weer even tegenaan! Rotary Oostburg wenst ze alle succes in hun nieuwe onderkomen en bij alle activiteiten die zij voor de jeugd van Oostburg en omgeving organiseren.

A group of men standing outside a building

Description automatically generated with medium confidence