het-rotary-cafe-van-14-november.docx

Het Rotary Café, welke op 14 november gehouden werd kende een zeer grote opkomst. De grote zaal van het Brodshoes zat vol met belangstellenden voor deze reis welke Ed van der Veen met zijn bemanning heeft uitgevoerd. In een bijna drie uur durende presentatie werden alle facetten van deze reis uitgelegd. Daarbij moet u denken aan het varen an sich, het navigeren, de douane formaliteiten maar ook bijvoorbeeld de Meteo. Ieder bemanningslid gaf daarbij een uitleg over zijn specifieke taak aan boord.

Omdat de reis een eerbetoon werd aan ons oud lid Gerrit Velten was de vrijwilige bijdrage van de bezoekers bestemd voor een lift in de expositieruimte van de Enterse zomp op de warf in Enter. Uit alle donaties kon een bedrag van 300 euro worden overgemaakt aan dit mooie doel.