Aanwezig : 21 leden

Tractatie: Femi / trots op zijn pasgeboren kleinkind

Spreker: Jan Tijink, levensbericht

Notulist: Annette

We worden welkom geheten door oud voorzitter Arnold te Wierik, bij afwezigheid van Stefan Kukolja en Fatma Güven

Mededelingen:

*jaarlijks uitje met de leden

-Ed en Leo hebben de boten bijelkaar gestoken en nodigen ons uit om op 14 september 2024 samen te genieten van een leuke zeiltocht. Er is plaats voor totaal 19 bemanningsleden…dus als de inschrijviing open gaat ….snel erbij zijn.

Het idee is om de opbrengst van de inschrijving van 3O euro te besteden voor het manze bakje

Herman meldt dat het Rotary Cafe met de lezing van Ed en zijn bemanningsleden 300 euro heeft opgebracht. Deze is besteed voor de traplift in het pand van de Enterse Zomp.

-Leo vraagt nog even de aandacht voor het congres van Rise up op 13 juni waarvoor de inschrijving open staat.

-De spreker van vanavond is Jan Tijink die zijn levensbericht zal houden. Hiervan worden, conform de mores van Rotary, geen notulen gemaakt, maar omdat Jan zo”n doorgewinterde bakker is heeft hij er meteen ook zijn beroepspraatje van gemaakt.

Ik voel me dus vrij om een tipje van de sluier op te lichten:

Het meest gezonde brood bij Jan is het Borkelt Donker.

Ter afsluiting heeft de waarnemend voorzitter Arnold de inkomende voorzitter Gerard Beltman de kans gegeven te oefenen met afsluiten. Gerard dankt Jan voor zijn warme praatje en geeft ons nog alle ruimte om even bij te kletsen na de afsluiting.