Onderwijsprojecten

Pilot

Ons eerste onderwijsproject betrof de financiering van een beroepsopleiding voor 43 studenten in de eerste helft van 2016.

Op het Mumbuni Technical Training College te Machakos werden de leerlingen in een intensief half jaar opgeleid tot monteurs, timmermannen, metselaars, elektriciens, kapsters, chauffeurs, kleermakers, ICT'ers, secretaresses en cateraars.

Van deze groep zijn 41 studenten geslaagd; 36 van hen hebben een vaste baan gekregen en vijf zijn er werkzaam als zelfstandige.

Vervolgproject

De resultaten van en reacties op de onderwijspilot waren dusdanig positief, dat de commissie besloten heeft om nogmaals een onderwijsproject te doen, maar dan met ondersteuning van een District en Global Grant van The Rotary Foundation, waardoor met hetzelfde budget de beroepsopleidingen voor een veel grotere groep kinderen gefinancierd kon worden.

De omvang van de totale groep is 130 tot 140 leerlingen, die voor de opleidingen verdeeld worden over drie semesters in 2017 en 2018.

De opleidingen komen grotendeels overeen met die van de pilot (zie hierboven), aangevuld met loodgieters en lassers en zelfs Business Management / Human Resource Management.