Slag om de bollenstreek - Aankondiging

Are you ready to rumble? Want de zesde editie van de Slag om de Bollenstreek staat voor de deur. Maandag 13 november om 16.30 uur gaat de ring open voor deze battle. Strijdtoneel is deze keer het Rijnlands Lyceum in Sassenheim. Denk jij dat jouw team is opgewassen tegen dit Bollenstreek geweld? Schrijf je dan snel in en sleep die felbegeerde bokaal in de wacht.

Wat is de Slag om de Bollenstreek precies?

De Slag om de Bollenstreek is de meest hilarische kennisquiz voor ondernemers en organisaties uit de Bollenstreek. Teams van maximaal 6 spelers nemen het tegen elkaar op door breinbrekers, algemene weetjes, Bollenstreek-feiten en het befaamde rode draadspel op te lossen. Na een warme ontvangst met een klein hapje volgen ca. 10 vragen rondes. In de pauze wordt een maaltijd geserveerd en de tussenstand opgemaakt. Daarna zijn er nog ca. 10 rondes waarin de eindstand wordt bepaald. Het winnende team wordt vereeuwigd op de bokaal en mag die dan een jaar lang tonen aan iedereen die het wil zien. Een training van de grijze massa door het lezen van kranten en wiki-pagina’s kan het verschil tussen winnen en verliezen betekenen.

Wie organiseren de Slag om de Bollenstreek en voor wie?

../RCLogo_sassenheim.pngHet vertrouwde Slag om de Bollenstreek team, John van der Tol (Zaken voor Zaken), Karin Heppener (Heppener makes it happen) en Esther den Hertog (Buro Bollenstreek,) staat ook dit jaar geheel belangeloos garant voor een top-avond. Dit jaar doen we het net even anders. Het team krijgt ondersteuning van de Rotary Club Sassenheim, een non-profit instantie geworteld in de Bollenstreek, die dienstbaarheid aan de (lokale) samenleving hoog in het vaandel heeft staan en zich o.a. inspant om goede doelen te ondersteunen. De Slag om de Bollenstreek is voor alle ondernemers en organisaties in de Bollenstreek. Een team kan bestaan uit 6 spelers van 1 bedrijf maar kan ook een samengesteld team zijn van bijvoorbeeld zzp-ers en/of relaties. Ook overheden, verenigingen en organisaties kunnen een eigen team samenstellen. Hoe meer teams er mee doen, hoe groter de eer om te winnen én hoe groter het bedrag voor het goede doel.

Het goede doel van dit jaar is Stichting Present Bollenstreek

Het goede doel staat 100% centraal. Ook deze keer is een lokaal goed doel gekozen: Stichting Present Bollenstreek. Deze stichting slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Als makelaar in vrijwilligerswerk biedt Present de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in de eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement.

Hoe meer teams zich inschrijven, hoe meer opbrengsten wij voor dit goede doel kunnen genereren. Als tegenprestatie krijg je er een geweldige, geheel verzorgde avond vermaak voor terug.

Wanneer en waar is de Slag om de Bollenstreek?

De Slag om de Bollenstreek 2017 vindt plaats op maandag 13 november in het Rijnlands Lyceum Sassenheim, Van Alkemadelaan 2 (2171 DH Sassenheim). De deuren gaan om 16.30 uur open en de eerste vragenronde start om 17.15 uur precies. Na twee rondes vragen en een heerlijke maaltijd, is de prijsuitreiking om 21.00 uur. Na de afrondende borrel sluiten de deuren rond 22.00 uur.

Hoe doe je mee aan de Slag om de Bollenstreek?

Inschrijven voor de Slag om de Bollenstreek kan als team (of individueel voor zelfstandig ondernemers). Een team bestaat uit tenminste 5 en maximaal 6 spelers. De kosten per team zijn €495,-. (per speler € 83,-). De avond wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal lokale sponsoren.

Overtuigd? Stuur dan een mail aan deslagomdebollenstreek@gmail.com of neem direct contact met één van de organisatoren op. In de bevestiging van jouw inschrijving ontvang je de details van deelname. Hou ook onze facebook-pagina in de gaten!

Het organisatiecomité,

Esther den Hertog, Karin Heppener John van der Tol en de Rotary Club Sassenheim

Sponsors van de Slag om de Bollenstreek zijn:

Winnaars 2016: