Snert wandeltocht een groot succes

**** UPDATE ****

Snerttocht wandelt € 7000,- bij elkaar!!

De op 28 januari gehouden wandeltocht in Schaijk beleefde een mooi en ontroerend slotakkoord. Er werd namelijk gelopen om Nomi van der Linden, haar zusje en ouders een uniek weekend Disneyland Parijs te bezorgen. Vol trots kreeg Nomi aan het einde van de wandeltocht een cheque uitgereikt waaruit bleek dat het beoogde bedrag bij elkaar was gelopen.

Heel ruim zelfs want er kan tevens een fors bedrag worden overgemaakt aan KIKA (Stichting Kinderen Kankervrij).

Waar eerder al talloze ondernemers en particulieren belangeloos medewerking, materiaal of financiën beschikbaar hadden gesteld was ook de opkomst om sportief mee te wandelen ongekend. De prachtige routes en de vertrek- en aankomst locatie midden in de Maashorst (de Barn nabij het Docus de Das pad) hebben zeker ook bijgedragen aan het succes.

De organiserende verenigingen (Wandelvereniging Ons Genoegen en Rotaryclub Schaijk-Land van Ravenstein) houden een prima gevoel over aan het evenement en misschien zit er in de toekomst nog wel meer samenwerking op dit gebied in het vat.

Medeorganisator Hans Kuijpers van de Rotaryclub is in ieder geval optimistisch hierover; “ik kan me niet voorstellen dat het na dit succes ophoudt en we gaan serieus bekijken of we hier niet een jaarlijks event van kunnen maken”! Wordt waarschijnlijk vervolgd dus. Hij wenst in ieder geval de familie van der Linden, mede namens Wandelvereniging Ons Genoegen een fantastisch verblijf in Disneyland Parijs.

Op 28 januari 2023 wordt “Snerttocht Schaijk” gehouden om geld in te zamelen voor o.a. KiKa. We lopen voor KIKA en in het bijzonder voor Nomi van der Linden (5 jaar), dochter van Pieter en Yvon van der Linden uit Schaijk waarbij in november 2021 neuroblastoomkanker werd gediagnostiseerd. Vooral na het zien van het filmpje n.a.v. het bezoek aan de studio van Radio 538, zijn we als Rotaryclub Schaijk – Land van Ravenstein extra gemotiveerd om Nomi en haar ouders een hart onder de riem te steken. In het filmpje vertellen ze over het slechte nieuws dat ze onlangs te horen hebben gekregen. Dit doet je beseffen dat er eigenlijk maar één ding echt belangrijk is.

Via-via hebben we gehoord dat de ouders graag met Nomi en haar zusje naar Euro Disney willen. Om dit, en wellicht nog iets meer, gerealiseerd te krijgen willen wij ons best gaan doen.

Vrije giften en donaties zijn natuurlijk ook welkom; via onderstaande link kan je doneren, of scan met de camera-app op je telefoon de QR-code.

Voor meer informatie: rotaryschaijk06@gmail.com