Rolstoelbus 2009 - 2010

Rotary geeft rolstoelbus aan Maarja Village

SON EN BREUGEL - Rotary Club Son heeft zondag samen met Rotary Club Tartu-Toome een rolstoelbus overhandigd aan Maarja Village, een instelling voor verstandelijk gehandicapten in Tartu in Estland.

47-rotary

Rotary Son bij rolstoelbus voor Maarja Village

Een vijf man sterke delegatie is donderdag afgereisd naar Estland om de Mercedes Sprinter, aangepast voor rolstoelgebruik, te overhandigen. Voor de aanschaf van deze rolstoelbus heeft Rotary Club Son geld bijeengebracht. Na een fondsenvermeerdering vanuit Rotary International, is het gelukt een Mercedes Sprinter te kopen en deze aan te passen voor rolstoelgebruik. In april van dit jaar is een groep van tien stafleden van Maarja Village te gast geweest in Son. De leden hebben diverse bezoeken gebracht aan vergelijkbare instellingen, zoals de Emiliusschool en Zonhove. De bezoeken en gesprekken over de nieuwe inzichten betreffende verzorging van verstandelijk gehandicapten, leidden tot evenzoveel wensen en dromen. Rotary Club Son heeft daarom besloten om de rolstoelbus aan te schaffen.