Rotaryclub Steenwijk

Steenwijkertoren in de winter
Steenwijkertoren achter de Meenthe
Steenwijkertoren vanuit de Spijkervetstallen

Rotaryclub Steenwijk is een van de twee Rotaryclubs in Steenwijk. Wij zijn een actieve club met meer dan 40 leden. De wekelijkse bijeenkomst is op maandagavond vanaf 17:30u bij Rabo Theater De Meenthe in Steenwijk. Jaarlijks stelt de programmacommissie een afwisselend programma samen met interessante voordrachten afgewisseld met bedrijfsbezoeken en thema avonden. In de vakantieperiodes is er een aangepast programma.

Rotary Steenwijk heeft meerdere acties voor goede doelen in de regio maar ook in het buitenland. Een van de belangrijkste projecten van Rotaryclub Steenwijk is de Hollands Venetie Fietstocht en de Gouden Knopentocht. Met de opbrengst van deze tochten worden lokale goede doelen in en rond Steenwijk gesteund.

Onze buitenlandse contactclubs zijn Rotary Club Isle of Sheppey en RC Recklinghausen. Met beide clubs hebben we regelmatig contact en gemeenschappelijke activiteiten.