Wandelen voor water 2019

Op woensdag 13 november 2019 heeft Rotary club Utrecht Fletiomare voor het 6e jaar een sponsorloop georganiseerd, om geld op te halen voor een drinkwaterproject voor Simavi. Dit jaar hebben de leerlingen van groep 7 en 8 van de Willibrordschool in Vleuten hun uiterste best gedaan om veel geld op te halen voor dit project.

De kinderen hebben in oktober een gastles gekregen over het belang van veilig drinkwater en hygiëne. Veilig drinkwater en een goed toilet zorgen ervoor dat kinderen naar school kunnen en minder vaak ziek zijn.
Woensdag liepen de kinderen met hun speciale ‘Wandelen voor water’ rugzakken op, een tocht van 6 kilometer om te ervaren hoe het is om water niet gewoon uit een kraan te kunnen halen, maar om elke dag ver te moeten lopen voor drinkwater. Bovendien droegen zij ook nog 6 liter water in hun rugzak, net als veel kinderen in de landen van de projecten van Simavi. De kinderen kregen halverwege hun wandeling een rondleiding bij de Waterzuivering aan de Zandweg.

Moe en een beetje nat van de regen, maar zeer voldaan over het door hen behaalde resultaat keerden de kinderen weer terug naar school. Daar maakte weervrouw Helga van Leur bekend dat de kinderen € 2.836,35 hebben opgehaald.

Willibrordschool haalt geld op voor drinkwater project