Korte geschiedenis

Op 23 februari 2003 kwamen vier vrienden, Erik Mees, Piet Hein Merckens, Huub van Veen en Theo van Solkema, (een arts, een koffie- en theehandelaar, een advocaat en een notaris) samen in Vleuten- de Meern. Zij maakten zich zorgen over de onverschilligheid in de samenleving en zochten betrokkenheid via deze onderlinge bijeenkomsten.

De nieuwe club verwierf snel bekendheid en spoedig traden ook andere betrokken heren en dames uit Vleuten-De Meern, Harmelen en Haarzuilens toe. De naam Rotary Club Utrecht-Fletiomare werd gekozen tijdens de eerste vergadering.

Op 27 april 2004 was de formele oprichting een feit; binnen 100 jaar nadat de eerste Rotary Club was opgericht door Paul Harris in Amerika.

3de LUSTRUM juni 2019

Inmiddels bestonden we in april 2019 al 15 jaar. Dit lustrum hebben we gevierd met een weekend samen weg in eigen land. Een mooie combinatie van spel, actie en competitie, eten, drinken, goede gesprekken en veel gezelligheid.