Let's dance

KOM GEZELLIG DANSEN OP VRIJDAG 24 MEI 2024
Rotary Club Waddinxveen organiseert in samenwerking met
Dansschool van der Lubbe een fantastische dansavond.

Heeft u ook zo’n zin om weer eens ‘ouderwets’ gezellig een avondje te komen ballroom dansen en dan ook nog eens voor het goede doel?

Afbeelding met tekst, illustratie

Automatisch gegenereerde beschrijving

Datum: 24 mei 2024

Locatie: Dansschool van der Lubbe Waddinxveen

Prijs: € 25,- per persoon

Dit bedrag komt geheel ter goede aan onderstaande doelen:

Laaggeletterdheid in Waddinxveen

ShelterBox Rotary voor hulp aan mensen in nood

Aanmelden via:

www.let-it-swing.nl

Programma:

19.30 uur: Ontvangst:

20.00 tot 22.00 uur: Leerzaam dansprogramma

22.00 uur: Dansshow van jonge topdansers

22.15 uur: Vrij dansen en na-borrel

Einde 23.30 uur

Kleding: Heren, jasje

Goede doelen:

De opbrengst van deze dansavond komt ten goede aan 2 doelen:

1) Laaggeletterdheid Waddinxveen

2) Aanschaf van een zogenaamde "shelterbox" (een tent met basisvoorzieningen) die kan worden ingezet in rampgebieden.

Laaggeletterdheid in Waddinxveen

Laaggeletterdheid gaat over mensen die moeite hebben met lezen, schrijven of rekenen. Vaak hebben zij daardoor ook moeite met het gebruik van een computer of smartphone.

Laaggeletterden zijn geen analfabeet. Laaggeletterd ben je als je kunt lezen en schrijven, maar je niet het taalniveau 2F - het eindniveau van vmbo of niveau mbo-2/3 - beheerst. Elke Nederlander zou daar minimaal aan moeten voldoen om goed te kunnen functioneren in de maatschappij.

Shelterbox

Emergency Disaster Relief | ShelterBox

Motto: “Geen familie zonder dak boven het hoofd na een humanitaire ramp”

“ShelterBox” is een internationale noodhulporganisatie die noodhulp en noodonderkomens brengt naar mensen die getroffen zijn door natuurrampen of conflicten, waar ook ter wereld, daarbij wachten ze niet af maar komen direct in actie.

ZO HELPT SHELTERBOX

“ShelterBox” helpt families die door een ramp zijn getroffen met tenten, watercontainers, gereedschap, solarlampen, kookgerei en andere middelen die hen in staat stellen zelf hun leven weer te op te bouwen. Zij geloven daarbij niet in eenheidsworst, want elke ramp is anders en iedere gemeenschap is anders. Dus wát precies nodig is, verschilt per situatie.

A Day Out with Shelterbox

De Shelterbox:

Een shelterbox is een unieke, lichtgewicht kunststoffen doos waarin de basisuitrusting voor de herinrichting van een huishouden zit. Dat betekent onder meer een grote familietent, bedden, dekens, een brander, een waterfilter maar bijvoorbeeld ook wat speelgoed voor kinderen. Dakloze slachtoffers kunnen er de eerste maanden een compleet onderkomen in vinden. De box is een initiatief van Rotary en is al eerder succesvol ingezet bij natuurrampen. De kosten van zo’n box is €750,-.

Help samen met Rotary voor Sint Maarten ! | Vlaardingen24

Transport:

“ShelterBox” brengt zelf de middelen naar de mensen die hulp krijgen. Hun teams ter plaatse geven elke individuele familie de ondersteuning die zij nodig heeft. Zo wordt de impact van hun hulp groot en tastbaar.

www.shelterbox.nl