Home pagina

Rotary Bergpoort organiseert Lentefeest voor leden en vrijwillgers van sportclub WAAG voor mensen met een beperking
Jaarlijks Lentefeest 15 april
Popcorn - altijd een succes! (machine te huur)
Wageningen Helpt Elkaar
Doneer hier
Rotarytheme 24-25
Klik voor info
THEME 2023-2024
KLIK HIER VOOR FILMPJE
Zomerkampen
bekijk info

Hartelijk welkom op de website van Rotary Club Wageningen-Bergpoort

Rotary: in en voor Wageningen

Rotary Club Wageningen Bergpoort is een levendige club met actieve en bevlogen leden.

- We zetten ons in voor lokale goede doelen door onze handen uit de mouwen te steken en fondsen te werven,

-  Door aansprekende sprekers van binnen en buiten onze club verrijken we onze kennis en leren we van elkaar,

- Daarnaast zijn de bijeenkomsten gezellig en ontwikkelen we ons sociale en zakelijke netwerk.

Ben je benieuwd naar hoe we dit in praktijk gaat? Bezoek dan een van de kennismakingsavonden.

Wil je weten wat de club voor jou en wat jij voor de club kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Rotary Wageningen Bergpoort helpt Syrië en Turkije

Rotary Wageningen Bergpoort heeft twee shelterboxen gedoneerd en een bijdrage gedaan aan  'Welkom in Wageningen' die het verder verdeelt naar drie bestemmingen.

Belmondo festival 2023: records gebroken

We kijken terug op een bijzonder geslaagd festival. Nog nooit waren er zoveel bezoekers als op de 9e editie in 2023, zo’n 8000. De sfeer was top en het weer was hemels. Iedereen genoot volop van de optredens op de 4 podia en van de heerlijke internationale hapjes die leden van de serviceclubs samen met vluchtelingen en statushouders hadden gemaakt.

Er is een prachtbedrag opgehaald voor het goede doel! En allemaal dankzij gulle sponsors, een enthousiaste Club van 100, heel veel mensen die vrijwillig bijgedragen hebben en een fantastisch publiek dat heerlijk gegeten en gedronken heeft 🙏

Deze editie was het goede doel een droomreisje naar de Efteling voor kinderen en hun ouders voor wie zo’n uitje normaliter niet is weggelegd.

De opbrengst van deze editie van het Belmondo Festival is € 12.600,-

Op donderdag 17 augustus heeft City of Cultures het Droomreisje waargemaakt voor 450 kinderen en ouders die een hele mooie dag beleefden in de Efteling.

'Wageningen helpt elkaar’ in volle vaart vooruit !

Rotaryclub Wageningen Bergpoort hield eind 2022 een actie in tuincentrum De Oude Tol waar maar liefst 3.500 euro werd opgehaald. Het bedrag werd geschonken aan ‘Wageningen helpt elkaar’. Het initiatief ‘Wageningen helpt elkaar’ van de gezamenlijke Wageningse serviceclubs en Welsaam (het samenwerkingsverband van maatschappelijke organisaties) loopt volop.

Het initiatief heeft als doel om geld in te zamelen en hulp te bieden aan mensen die rondom de armoedegrens leven. De coördinatie vindt plaats door Solidez. De acties variëren van (reguliere) inzameling voor de voedselbank tot aan een flyeractie bij de Wageningse winkeliers in de binnenstad. Directeur Esther van der Zee van Solidez nam de afgelopen week de cheque symbolisch in ontvangst.

(Esther van der Zee (Solidez) neemt de cheque in ontvangst van Elo Jansen en Willem Hendriks van Rotaryclub Wageningen Bergpoort)

Het geld gaat gebruikt worden voor een serie warme maaltijden in de verschillende buurthuizen voor de doelgroepen. Naast een lekkere en gezonde maaltijd gaat het hier ook om de gezelligheid van samen eten en een goed gesprek. Bovendien kan men er informatie krijgen over mogelijke hulp bij (financiële) vragen of problemen. Wilt u dit initiatief ook mee helpen mogelijk te maken? Doneren kan nog steeds en iedere bijdrage is welkom!

Lees meer: Dennenappel actie 2022 (rotary.nl)

Belmondo festival op 4 juni 2023

Op zondag 4 juni 2023 vindt van 13.00 tot 19.00 uur de 9e editie van het Belmondo Festival plaats, dit keer onder de noemer: Festival in Vrijheid.

Een levendig festival met theater, muziek, zang, dans en tal van kinderactiviteiten. Vele Wageningse en internationale muziek-, zang- en dansgroepen treden van 13.00 tot 19.00 uur doorlopend op in het fraaie Arboretum Belmonte. Tegelijkertijd zijn er workshops en activiteiten voor kinderen.

De organisatie is grotendeels in handen van Rotaryclub Wageningen-Bergpoort.

De toegang is gratis dankzij Wageningse bedrijven die het festival sponsoren met geld en in natura. Ons streven is om uit de opbrengst van de verkoop van drank en hapjes een goed doel  te steunen. Tot op heden is ons dit telkens weer gelukt. Ook in 2023 gaan we ervoor!

Lentefeest voor leden van sportclub WAAG op 15 april

Op 15 april vierde WAAG haar jaarlijkse Lentefeest voor leden en vrijwilligers. Het feest met 72 deelnemers en veel vrijwilligers vond dit keer plaats in de Boerewaoge in Ederveen. Het versieren van eigen plantjes, schilder talenten ontdekkken ('Op zoek naar de nieuwe Rembrandt'), balonnen modelleren naar je favoriete dier, oud-hollandse spellen, een hindernis baan aflopen om aardappels voor het avondmaal (friet!) veilig te stellen en uiteraard het grote succes van de middag: de karaoke optredens, maakten onvergetelijke herinneringen voor deelnemers en vrijwilligers. We zagen ook dit jaar weer prachtige uitdossingen: hoeden, pakken en glitterversieringen waren uit de kast getrokken om de middag tot een waar feest om te toveren. Daarnaast was er plaats om te dansen,  goede gesprekken te voeren en vooral samen veel plezier maken. Rotary Club Wageningen Bergpoort organiseert en viert dit feest jaarlijks mee met WAAG.  WAAG is een sport- en recreatieclub voor mensen met een beperking uit Wageningen en omstreken.