persbericht-curling.docx

Wageningen, 27 maart 2019

Rotary Club Wageningen-Bergpoort

P E R S B E R I C H T

Publicatie: s.v.p. in deze week 13 of 14 (25 maart – 6 april 2019)

Verdere informatie:
Henk van Andel, pers & publiciteit Rotary Club Wageningen-Bergpoort

henk@van-andel.eu

0317620085

Cheque € 1540 voor Speelgoedbank Wageningen

‘Ieder kind heeft het recht om te spelen’, is de leus van de Stichting Speelgoedbank Wageningen eo. Maar niet alle ouders hebben de financiële middelen om hun kind aan leuk en leerzaam speelgoed te helpen.

De Stichting Speelgoedbank Wageningen eo wil in deze leemte voorzien. Het zamelt nog goed speelgoed in waar misschien uw kinderen te groot voor zijn geworden. Of misschien heeft uw kind gewoon te veel speelgoed. Hiermee kunnen kinderen van minder bedeelde gezinnen weer blij gemaakt worden.

De Speelgoedbank wordt gedreven door enthousiaste vrijwilligers. Maar er is ook geld nodig voor het verzamelpunt en de activiteiten. Subsidies zijn grotendeels terug geschroefd. De Speelgoedbank is daardoor afhankelijk geworden van donaties.

Rotary Club Wageningen-Bergpoort heeft zich al enkele jaren ingezet als sponsor. Onder andere door een actie ‘IJsstokschieten’ tijdens de kerstmarkt van Tuincentrum De Oude Tol in Wageningen. Dit is een leuk behendigheidsspel voor jong en oud. De laatste jaren is het op TV bekend geworden onder de Engelse benaming ‘curling’.

Voor één euro mocht 3x een schijf geworpen worden. Er waren ook leuke geldprijzen tot € 10 te winnen, die bij de kassa van De Oude Tol met de aankopen verrekend werden. Telkens twee Rotary leden hebben 20 dagdelen gezorgd voor de bemensing van dit spel.

Alle middelen en ook de geldprijzen werden ter beschikking gesteld door De Oude Tol. Op deze manier kon de gehele opbrengst overhandigd worden aan de Speelgoedbank. De voorzitter, Miranda van de Weerd, ontving zaterdag j.l. een cheque groot € 1.540 uit handen van Rob de Nooy (voorzitter Rotary Club Wageningen-Bergpoort) en van Elo Jansen (directeur De Oude Tol).

Daarnaast werd tijdens de actie ook speelgoed verzameld. Heb je ook geschikt speelgoed beschikbaar? Dat hoeft niet te wachten tot de volgende kerstactie. Op de website speelgoedbankwageningen.nl staan de contactgegevens en het afleveradres. Maak wel vooraf een afspraak, want het verzamelgebouw is niet altijd bezet.

Foto 1: Vlnr: Elo Jansen (Tuincentrum De Oude Tol), Miranda van de Weerd (voorz. Speelgoedbank) en Rob de Nooy (voorz . Rotary Club Wageningen-Bergpoort)

Foto 2: IJststokschieten (curling) is een leuke bezigheid voor jong en oud