2016 Concert Culinair

2016 Diva’s, dineren en doneren in d’Swarte Walvis

10 maart 2016 dineren met de Diva’s voor het goede doel

Wie op 10 maart een tafel had geboekt in Restaurant de Hoop op d’Swarte Walvis kreeg er een fantastisch concert georganiseerd door Rotaryclub Zaandam bij gepresenteerd. Drie gelauwerde muzikale diva’s Kathinka Pasveer, Carolina Stam en Maite Tife brachten gedurende de viergangen van het menu, meesterwerken van Bach ten gehore. Een unieke culinaire en culturele combinatie voor de Zaanstreek. Wat deze avond nog mooier maakte was dat tong en oren gestreeld werden speciaal voor het goede doel dat in het teken stond van Sailing Kids.

Rotary Club Zaandam nam het initiatief voor dit muzikale diner. Sinds 2014 sponsorde Rotary Club Zaandam d.m.v. verschillende fundraising acties een zeilreis voor 4 tot 6 Zaanse gezinnen met een chronisch ziek kind.

Sailing Kids organiseert deze reizen met vrijwilligers. Doel is om niet alleen het zieke kind, maar het hele gezin een ontspannen vakantie te bezorgen. Op de schepen gaan artsen en verplegers mee om zorg uit handen te nemen.