Speeddate met professionals

logo_ri_transpRotaryclub Zevenaar

Speeddate met professionals

Zevenaar, 5 april 2016

Dinsdag 5 april vindt bij Hotel Van der Valk in Duiven voor de eerste maal een beroepenavond plaats voor leerlingen. Leerlingen en ouders kunnen kennis maken met professionals uit de regio.

Speeddaten met professionals

De Rotaryclubs Zevenaar en Duiven organiseren samen met het Candea College en het Liemers College ‘speeddaten met professionals’. Tussen 18.30 - 20.30 uur kunnen leerlingen van havo 4 en vwo 5 in gesprek gaan met beroepsbeoefenaren met zeer uiteenlopende beroepen in verschillende richtingen. Leerlingen uit andere klassen van deze scholen zijn natuurlijk ook welkom.

Waarom ‘speeddaten met professionals’?

Leerlingen die een duidelijk doel voor ogen hebben, zijn meer gemotiveerd om te leren en zich te ontwikkelen. De colleges en de Rotaryclubs willen de leerlingen stimuleren om te ervaren wat er mogelijk is én na te denken over wat ze willen bereiken.

Ruimte voor uiteenlopende vragen

Tijdens deze avond krijgen de leerlingen een beeld van wat de toekomst hen te bieden heeft. Ze gaan in gesprek met professionals en kunnen de meest uiteenlopende vragen stellen, zoals:

Waarom hebt u voor dit beroep gekozen?

Wat maakt het beroep zo aantrekkelijk?

Hoe ziet een werkdag eruit?

Welke kwaliteiten, vaardigheden en houding heb je nodig?

Welke studie hebt u hiervoor gevolgd?

Én natuurlijk: ‘wat verdient het’J

Er doen zeker 75 professionals van verschillende beroepen mee!