Crescendo wint Liever de Liemers Cultuurprijs 2015

logo_ri_transpRotaryclub Zevenaar

9e Liever de Liemers Cultuurprijs voor Crescendo!

Zevenaar, 17 oktober 2015

Vijf prima optredens kreeg het publiek zaterdag 17 oktober 2015 in het Musiater voorgeschoteld. Toch was de beroepsjury er snel uit. De goed opgebouwde show van slagwerkgroep van Crescendo uit Ooy-Zevenaar versloeg de andere genomineerden in de strijd om de Liever de Liemers Cultuurprijs. Zij keerden met de 9e Liever de Liemers Cultuurprijs huiswaarts.

Winnaar Slagwerkgroep Crescendo

Van klassiek tot samba

Een gevoelig klassiek stuk werd gevolgd door een heuse Braziliaans Samba, om vervolgens in een spetterende lichtshow van Crescendo te eindigen.

Deuren gaan open

Het was de 9e editie van de Liever de Liemers Cultuurprijs van Rotaryclub Zevenaar. Ieder jaar weet de Rotaryclub vijf Liemerse talenten tot grotere hoogte te brengen. Niet alleen het prijzengeld (€ 4000, van de Rabobank Arnhem en omstreken) is belangrijk voor de deelnemers. “Allerlei deuren gaan voor je open”, aldus de winnaars van vorig jaar, Ashes of Many. Deze Didamse heavymetalband stond zaterdagavond garant voor een heftig gastoptreden.

Souldiva in wording

Ook voor de andere genomineerden had juryvoorzitter Benno Spieker lovende kritieken. "Ocean Elements was ontwapenend. De formatie Flød blonk uit door de perfecte samenzang. Supermoon is zondermeer muzikaal ijzersterk en Katharina is een souldiva in wording."

Opmerkelijk goed doel

De opbrengst van de avond heeft dit jaar een opmerkelijk doel. Met het geld dat is opgehaald uit de kaartverkoop en dankzij sponsoren, zal Rotaryclub Zevenaar in de Zorgcentra in de Liemers een amusementsprogramma verzorgen. Diverse Liemerse muziek- en toneelgroepen hebben al toegezegd gastoptredens te willen verzorgen en elf centra hebben zich al gemeld bij de Rotaryclub. “Een mooie manier om de cultuur in de Liemers verder te bevorderen”, aldus Rotary-voorzitter Margot Kleinpenning.

Meer info

Volgend jaar vindt de 10e editie van de Liever de Liemers Cultuurprijs plaats. Kijk voor meer informatie en sfeerimpressie op http://www.lieverdeliemers.nl.