2.500 tulpenbollen voor 'Zevenaarder die het verdient'

Rotaryclub Zevenaar

2.500 tulpenbollen voor ‘Zevenaarder die het verdient’

Zevenaar, november 2020

Rotaryclub Zevenaar heeft een inwoner van Zevenaar verblijd door het planten van tulpenbollen, die in het voorjaar prachtig zullen bloeien. Na de oproep ‘wie verdient fleurigheid?’ ging het hoveniersteam van de club naar de inwoner van Zevenaar die dit mooie gebaar absoluut heeft verdiend.

Tulpenbollen gepoot

Leden van Rotaryclub Zevenaar hebben zaterdag 21 november de handen stevig uit de mouwen gestoken. Eigenhandig plantten de tuinlieden maar liefst 2.500 tulpenbollen in de voor- en achtertuin van de verraste inwoner. Het mag dan nog wel even duren voordat de tulpen zich laten zien, de voorpret zorgde nu al voor de nodige fleurigheid.

“Met dit soort kleine acties willen we voor lichtpuntjes zorgen in deze coronatijd. Natuurlijk verdienen veel meer mensen fleurigheid, maar elke actie is er toch weer één. De komende tijd staat er nog wel meer op stapel”, aldus de organisatoren na het klaren van het tuinwerk.

Actie End Polio Now

Met deze actie wordt nog een ander goed doel gediend. Van het bedrag waarmee de tulpenbollen door de Rotaryclub zijn aangekocht, gaat een deel naar de actie End Polio Now om te helpen de ziekte polio uit te roeien in de wereld. Vanuit de Bill & Melinda Gates Foundation, waarmee Rotary al 11 jaar samenwerkt, wordt dit bedrag nog flink aangevuld.

Door de succesvolle Rotarycampagne End Polio Now zijn al meer dan twee miljard kinderen in 122 landen geïmmuniseerd. De ziekte is voor 99 procent uitgebannen, die laatste procent vraagt om nog een extra inspanning. Op dit moment zijn er nog slechts twee landen, waar enkele tientallen gevallen van polio zijn. De rest van de wereld is inmiddels poliovrij.

Meer informatie over de actie End Polio Now: https://www.endpolio.org/