Asperge Tourrally en Asperge Preuverij 20 mei 2017, Aanmelden hier in de nieuwsbrief.

Asperge Tourrally en Asperge Preuverij

Zaterdag 20 mei 2017

Op zaterdag 20 mei 2017 organiseren de Rotaryclubs van Vorden en Zutphen gezamenlijk de Asperge Tourrally en de Asperge Preuverij.

U kunt volop genieten van onze prachtige Achterhoek wanneer u deelneemt aan onze Asperge Tourrally. Na de finish schuift u aan bij de Asperge Preuverij. Verschillende Aspergegerechten kunnen met bijpassende, geselecteerde aspergewijnen en speciaal bier op een monumentale, landelijke locatie in Steenderen.

Via deze nieuwsbrieven houden wij u op de hoogte. Er is ook een folder beschikbaar.

De opbrengst van deze dag gaat naar Stichting Care4Tina, die kinderen met een hazenlip in China opereert en daarmee weer toekomst geeft.

Asperge Preuverij

Wij laten u kennismaken met een diversiteit aan manieren waarop Asperges bereid en geserveerd kunnen worden.
De verschillende Aspergegerechten kunnen zittend, lopend óf staand gegeten kunnen worden.

Wanneer:17.45 tot ca. 21.00 uur
Locatie:   Emmerweg 3
                 7221 LA Steenderen
Kosten:   € 50 pp, inclusief drankjes!

Ook als u niet mee doet aan de Asperge Tourrally, meegenieten van de Asperge Preuverij kan altijd!

De Rally

De rally start tussen 11.00 en 12.00 uur te Vorden bij Hotel Bakker. Tussen 13.30 en 15.00 uur wordt een eenvoudige lunch genoten bij de Duif in Ruurlo. Daar start de tweede etappe. De twee etappes duren elk iets meer dan twee uur en zijn zo’n 65 km lang.
De finish zal tussen 17.00 en 18.00 uur aan de Emmerweg 3 te Steenderen zijn, alwaar de Asperge Preuverij wordt gehouden. Deelname staat open voor oldtimers, sportauto’s en gewone auto’s met een team van 2 personen.
Wanneer: vanaf 11.00 uur
Locatie:   Dorpsstraat 24
                 7251 BB Vorden
Kosten:   € 100 per team, incl. lunch

Aanmelden Asperge Tourrally

Doet u niet mee aan de Asperge Rally toertocht dan kunt u voorafgaand aan de Asperge Preuverij een bezoek brengen aan de molen in Bronkhorst. De molenaar vertelt u dan alles over de historie van deze molen.

Dit kan tussen 16.00 en 17.15 uur en de kosten bedragen 10,- per persoon.

Care 4 Tina is een onafhankelijke stichting die medische hulp biedt aan kinderen met schisis in de Chinise stad Xi’An (veel vondelingen). De belangen en operaties zijn van groot belang voor deze kinderen ook omdat het de kans op adoptie vergroot. Vaak kan een operatie op jonge leeftijd een levenslange handicap voorkomen. Ons motto is daarom: één maakt het verschil! Binnenkort gaat er weer een operatieteam uit Zutphen met een team vrijwilligers op eigen kosten naar Xi’An om geheel belangeloos operaties uit te voeren. Wij kunnen hen helpen door ze te steunen! Tijdens de Asperge Preuverij geeft het Care4Tina team een toelichting op dit mooie project.

Meer informatie?

Bent u nieuwsgierig geworden naar dit evenement? Kijk dan ook eens op de website van Rotaryclub Zutphen en Rotaryclub Vorden-Zutphen of meld je hier aan voor meer informatie. Deze nieuwsberichten eindigen automatisch na het Asperge evenement.