Rotary Zutphen ondersteunt Stichting Leergeld

Rotaryclub Zutphen ondersteunt Stichting Leergeld Zutphen

<p>Jacqueline Kuijper van Rotary Club Zutphen overhandigt Jan Aandewiel, voorzitter van Stichting Leergeld Zutphen, de cheque. Foto: PR</p>

ma 15 feb 2021, 10:06

ZUTPHEN - Rotaryclub Zutphen ondersteunt met een bedrag van 5000 euro de werkzaamheden van stichting leergeld Zutphen. De cheque hiervoor werd op 9 februari overhandigd aan Jan Aandewiel, voorzitter van de stichting Leergeld.

Stichting Leergeld Zutphen ondersteunt kinderen (4-18 jaar) uit gezinnen die van een laag inkomen rond moeten komen. De ouders kunnen een aanvraag tot ondersteuning doen op het gebied van sport-, cultuur-, welzijn- en schoolactiviteiten. Dit alles onder het motto nu meedoen is straks meetellen.

"Hoewel veel activiteiten nu stilliggen vanwege corona heeft de stichting voor het thuiswerken van kinderen een forse hoeveelheid laptops beschikbaar gesteld. Door deze en andere bijdragen zijn we in staat snel te schakelen en ons aan te passen aan de noden van dat moment", aldus de voorzitter. "We zijn dan ook erg blij met deze bijdrage van Rotary Zutphen."

Inmiddels is ook voor de doelgroep mogelijk een aanvraag te doen voor Squla, een onderwijs ondersteunend programma voor kinderen op de basisschool. Wie een aanvraag wil doen (geldt ook voor mensen die gebruik maken van TONK regeling) kijk dan op de website www.leergeld.nl/zutphen.

- Bron: Contact| Zutphen Warnsveld