Nationaal Integratiediner 11-10-2018 bij Stedelijk Vakcollege

Nationaal Intergratie Diner 2016-06-19 Template Logo  tekst onder RCZ JPEG

Donderdag 11 oktober 2018, het vierde Nationaal Integratiediner in Zutphen bij het Stedelijk Vakcollege.

Dit jaar organiseerden we als Rotaryclub Zutphen, samen met de school, alweer voor de vierde keer het Nationale Integratiediner op Het Stedelijk Vakcollege in Zutphen.

Ook dit jaar waren er weer de voorbereidingen tijdens de lessen voor een groep geselecteerde leerlingen uit het eerste leerjaar. Op 11 oktober ‘s middags gingen de leerlingen samen koken in de grote keukens van school, onder leiding van de kookdocenten en met hulp van enkele leerlingen uit het vierde leerjaar. Daarna kwamen de gasten, meestal ouders, grootouders of broertjes/zusjes, om samen te genieten van wat `s middags gekookt was.

Tijdens het koken kwamen gesprekjes en contacten tot stand en tijdens de maaltijd hadden ouders gelegenheid elkaar te leren kennen.

En dàt is nu precies waarvoor we het allemaal doen: contacten leggen en drempels & voordoordelen weghalen. Als daar inderdaad een begin mee is gemaakt, hebben wij ons doel bereikt!

Het was weer een bijzondere dag!

Voor meer foto’s klik hier