Verslag ontmoeting met RC Gent-Noord 22 maart 2014.

RC Gent-Noord en RC Alphen aan den Rijn ontmoetten elkaar op zaterdag 22 maart in Antwerpen.

Een aanvankelijk geplande ontmoeting met RC Gent-Noord in Mechelen vorig jaar was uitgesteld met een jaar vanwege uiteenlopende redenen bij Gent-Noord. Toen werd 22 maart 2014 in Antwerpen door hen voorgesteld. Later werd pas duidelijk dat de “Spring Convention” (bij ons: districtsconferentie) ook op die dag was vastgesteld: dat maakte dat een aantal leden van Gent-Noord naar de convention afreisden; ook al vanwege de verkiezing tijdens deze conventie van hun clublid Kathleen als (eerste vrouwelijke!) gouverneur voor het jaar 2016-2017.

We verzamelden in het Hilton hotel, in totaal waren wij met 26 Alphenaren, 15 leden waarvan 11 met partner. Pierre had aanvankelijk voorgesteld om elkaar om 08.30 uur te ontmoeten maar in goed overleg mocht dat 09.30 uur worden. Iedereen was keurig op tijd aanwezig en na de “koffie en hallo” gingen wij per bus naar het “Red Star Line museum”. Het museum is ondergebracht in de gerestaureerde vertrekloodsen van de scheepvaartmaatschappij. In de gebouwen werden de landverhuizers die naar Amerika wilden gecontroleerd. Je wordt meegenomen op een reis langs vele verhalen van mensen die alles durfden achter te laten op zoek naar een beter leven.

Na al deze indrukken terug met de taxi’s naar het Hilton voor de lunch. Na de lunch werd in drie groepen onder leiding van stadsgidsen door Antwerpen gelopen en tot slot met de gidsen het Rubenshuis bezocht.

Tijdens de borrel in de bar van het Hilton voegden zich weer Gentenaren bij. Een gezellige boel.

Het diner was in Grand Café De Roode Hoed, op loopafstand van het hotel. Een mooi diner met plateau de fruits de mer, in overvloed schaal- en schelpdieren. Voortreffelijk. Tijdens het diner werd ieder toegesproken door Gent-Noord voorzitter Norbert Provoost en daarna door onze voorzitter Wim Tuijn. Pierre en Norbert kregen een prachtige mand met diverse producten uit onze streek, waaronder een kaasje van Marjon. Dat werd zeer gewaardeerd. We borrelden nog wat na in het Hilton, ontspannen en gezellig. 17 Alphenaren en Pierre en Anne bleven overnachten in Antwerpen.

Onder leiding van Pierre zondag zijn we na het ontbijt naar de Kloosterstraat gelopen, óp naar de snuisterijen en antiekzaakjes. Die bleken echter gesloten, ze zouden pas openen om 13.00 resp. 14.00 uur. We besloten daarop niet te wachten maar te wandelen naar het MAS museum, het Museum Aan de Stroom. Een prachtig museum over: de stad Antwerpen, de stroom en de haven. Na het museum nog een gezamenlijk broodje in Pain Quotidien genuttigd en daarna ieder weer naar huis.

Een zeer geslaagde ontmoeting, dankzij de voorbereidingen en onder de bezielende en humorvolle leiding van Pierre. Helaas gaat hij uit Cie. Internationaal volgend clubjaar.

Volgend jaar staat een ontmoeting met Gent-Noord in Alphen aan den Rijn op de rol. In het kader van ons 60-jarig bestaan willen wij hen betrekken bij onze feestelijkheden.

Ton, 24 maart 2014.