Startbaanrun

STARTBAANRUN 2020: INSCHRIJVING GESTART

De inschrijvng voor de Startbaanrun op 6 november 2022 is inmiddels gesloten vanwege het bereiken van het maxiamaal aantal deelnemers. Voor meer informatie over de Startbaanrun: https://startbaanrun.nl

SPONSORS STARBAANRUN 2022

OPBRENGST STARTBAANRUN 2021: 15.000 EURO!

De StartbaanRun die op zondag 7 november 2021 plaatsvond op Park Vliegbasis Soesterberg, heeft een bedrag van 15.000 euro opgebracht. Dit bedrag is in zijn geheel besteed aan Stichting Leergeld, Petje Af en 033InActie. Deze goede doelen passen in het thema van de Run: 'Ren mee voor kids die mee willen doen'. Leergeld biedt kansen aan schoolgaande kinderen om te kunnen deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten. Petje Af laat kinderen kennismaken met verschillende beroepen door het uitnodigen van inspirerende gastdocenten. 033InActie steunt kinderen uit gezinnen die leven in stille armoede.

De StartbaanRun bestaat inmiddels dertien jaar, en begon ooit op een operationeel veld van de Koninklijke Luchtmacht. Rotaryclub Amersfoort organiseert deze jaarlijkse prestatieloop in samenwerking met de Amersfoortse atletiekvereniging ALTIS. De editie van 2020 kon vanwege de corona pandemie niet doorgaan. De StartbaanRun 2021 werd door ruim 1000 lopers gelopen, zowel door volwassenen als kinderen, in 2021 zullen dat er 1.100 zijn. Er is ook een special Bink Kids Run voor kinderen van 10 tot 12 jaar.