My Breath My Music

Op woensdag 29 maart zijn bij de Rotaryclub Amersfoort twee zogenaamde Magic Flutes van de stichting My Breath My Music (MBMM) overhandigd aan de muziektherapeut Bram Brundel van de Amerpoort. In het lustrumjaar van de club hebben we gemeend ook voor anderen dan onszelf een bijdrage te moeten doen. Na rijp beraad is daarbij gekozen voor de Stichting My Breath My Music, die aangepaste instrumenten maakt zodat kinderen en volwassenen met een beperking muziek kunnen maken. Ruud van de Wel, de oprichter van MBMM, zag in zijn werk als ademtherapeut dat het de clienten hielp als ze iets leuks met hun ademhaling konden doen en zo de oefeningen trouwer zouden opvolgen. Hij bedacht de Magic Flute en nog veel meer andere aangepaste instrumenten. Samen met zijn bestuurslid Karin van Dijk presenteerden zij de mogelijkheden van muziek maken met aangepaste instrumenten. Een indrukwekkend betoog!

Rotaryclub Amersfoort is zeer verheugd dat zij in het lustrumjaar een fundamentele bijdrage hebben kunnen leveren met zowel de twee Magic Flutes als met een bijdrage aan een nationale lesmethode voor een aangepaste saxofoon.