6 december 2014: Kerststallententoonstelling St. Ansfriduskerk

6 december 2014: Kerststallententoonstelling St. Ansfriduskerk Amersfoort

D:\DATA\Rotary\Website Rotary\4- Activiteiten\Archief 2014-2015\Kerststallententoonstelling St. Ansfriduskerk.jpg

Op zaterdag 6 december gaan wij bejaarden rijden naar de Sint Anfriduskerk aan de Jacob Catslaan 28 te Amersfoort waar voor de 30ste keer de kerststallententoonstelling wordt gehouden. Wij halen de bejaarden om circa 10.00 uur op en brengen hen naar de tentoonstelling waar zij in het kader van de kerstgedachte een kleine versnapering krijgen. Daarna brengen wij hen weer naar huis.

Deze kerk is gebouwd in neogotische stijl en geeft daarom de tentoonstelling een bijzondere sfeer. We mogen ons verheugen op een jaarlijks grote belangstelling van bezoekers uit het gehele land.

Ook dit jaar is er een nieuwe collectie van bijna 300 kerstgroepen uit Afrika, Azië, Zuid-Amerika en Europa, waaronder uit de Provence in Frankrijk een kerstgroep van meer dan 45 Santons, geplaatst in een miniatuur dorpje.
Tijdens de avonduren en op zaterdag en zondag zullen 35 zangkoren uit de wijde omgeving van Amersfoort zorgen voor een gevarieerde vocale omlijsting van deze expositie.