28 mei 2016: TandemTocht Keistad

Tandemtocht Keistad

Het doel van TandemTocht Keistad is om jaarlijks in en rond de omgeving van Amersfoort een tandemtocht voor mensen met een visuele beperking te organiseren van ongeveer 40 kilometer. Dit jaar zal de tocht plaatsvinden op zaterdag 28 mei. Zij hebben onze hulp gevraagd. De Stichting zoekt namelijk nog voorrijders voor op de tandems. Deze voorrijders krijgen dan als achterrijder een visueel gehandicapte toegewezen. Het is dan de bedoeling dat de achterrijder en de voorrijder de gehele dag samen optrekken. Dus niet alleen tijdens het fietsen maar ook tijdens de start en de finish, en de drie pauzes onderweg (waaronder de lunch). Zo wordt er voor de visueel gehandicapten een prachtig dagje uit georganiseerd en de voorrijder krijgt op zo een manier de gelegenheid de wereld van de visueel gehandicapten beter te leren kennen.

Het globale programma voor 28 mei is het volgende:

9u30 – 10u00:

Ontvangst op terrein Royal Haskoning DHV

10u00 – 11u00:

Koffie, koppeling voorrijders – achterrijders en instructie voorrijders

11u00 – 15u00:

Rijden van de tocht

15u00 – 16u00:

Soep en fris, uitslag puzzeltocht, prijsuitreiking

16u00:

Einde dag

De afstand is ongeveer 43 km.

Er wordt vertrokken vanuit Royal Haskoning DHV, te Amersfoort (adres: Laan 1914 35, 3818 EX Amersfoort).