Voor My Book Buddy rugzakjes inpakken voor vluchtelingen

Op donderdag 3 december jl. hebben een aantal Rotarians en partners ca. 5000 rugzakjes ingepakt met lesmateriaal voor Syrische vluchtelingen.

My Book Buddy bezorgt namelijk in samenwerking met Prisma van Uitgeverij Unieboek / Het Spectrum vlak voor Kerstmis vluchtelingenkinderen een persoonlijk cadeau dat bestaat uit een prentenwoordenboek Nederlands en een werkschriftje met opdrachten en vertalingen in Engels en Arabisch. Cathy Spierenburg, de drijvende kracht achter My Book Buddy had dit materiaal binnen twee maanden op de rit, een geweldige prestatie.

persfoto1

persfoto2

De vluchtelingenkinderen ontvangen uit handen van kinderen van nabijgelegen basisscholen een rugzakje met het woordenboek en het werkschrift, zodat ze beschikken over een waardevol boek dat op school en thuis met ouders en familieleden bekeken en gelezen kan worden. Deze rugzakjes moesten worden samengesteld.

Het materiaal is beschikbaar voor de opvangcentra én voor die scholen, die Syrische kinderen verwachten.

Van Rotaryclub Amersfoort-Regio deden Bouwe Faber, Frans en Eke Zwarts en Henk Rigter mee, terwijl Wim Pot een gedeelte van zijn magazijn beschikbaar had gesteld.

Op de foto Eke van den Berg en Frans Zwarts.