2011-08-11 Overdracht sponsorbedrag aan Zon & Schild

Rotaryclub Amersfoort-Regio doneert inrichting voor familiekamer palliatieve unit van GGz Centraal, locatie Zon &Schild

De leden van de Rotaryclub Amersfoort-Regio hebben in mei een sponsoractie gehouden ten behoeve van de inrichting van een familiekamer in de nieuwe palliatieve unit van Zon & Schild te Amersfoort. Deze unit is op 11 augustus geopend door burgemeester Bolsius van de gemeente Amersfoort.

Met de nieuwe faciliteit is GGz Centraal in staat op waardige wijze stervensbegeleiding te geven aan psychiatrische patiënten. De financiële steun van de Rotaryclub maakt het mogelijk de familiekamer sfeervol in te richten. Daarmee wordt een belangrijke bijdrage geleverd aan de kwaliteit van het verblijf in de laatste levensfase.

Voor hun bijdrage bedachten de leden een creatieve en smakelijke actie: het Aspergefestival Leusderweg. Op een tweetal zaterdagen in mei werden pakketten met asperges, wijn, slagersham en scharreleieren aan de man gebracht op een tweetal locaties op de Leusderweg in Amersfoort. De actie bleek een schot in de roos te zijn, en bracht 3700 euro op. Winkeliers op de Leusderweg werkten spontaan mee. Groentehal "De Gruiterij" kocht de asperges in, keurslager Blom leverde de achterham en Wijnkoperij Henri Bloem zorgde voor een heerlijke fles Elzasser wijn.

Menno Broers en Ton Voortman, voorzitter respectievelijk secretaris van de Rotaryclub, droegen op 11 augustus op symbolische wijze het sponsorbedrag over aan Zon & Schild.

Het is overigens niet de eerste keer dat de Rotaryclub Zon & Schild steunt. De afgelopen jaren staken de clubleden de handen uit de mouwen om de Inloop van Heidezicht en het tuinhuis bij de Vlindertuin te schilderen en stofferen en de Stadstuin van DAC de Boeier nieuw aan te leggen.