Rotaryclub Amersfoort-Regio uitgeroepen tot steunpunt voor Wandelen voor Water

Rotaryclub Amersfoort-Regio is samen met Simavi uitgeroepen tot Steunpunt voor Wandelen voor Water

In maart 2015 organiseren Simavi en de Rotaryclubs Amersfoort en Amersfoort-Regio Wandelen voor Water. Simavi en Rotaryclub Amersfoort-Regio zijn door Aqua for All uitgeroepen tot Steunpunt (=organisator) voor zowel Amersfoort als Leusden; Rotaryclub Amersfoort heeft zijn hulp daarbij aangeboden. Het is de bedoeling om voor de scholen in de gemeenten Amersfoort en Leusden gezamenlijk één groot evenement te organiseren met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor water- en sanitatieprojecten van Simavi en Rotary in Midden Afrika (Kenia en Ghana); dit in het kader van het leveren van een bijdrage aan de millenniumdoelstelling van de VN: iedereen in de wereld toegang te verschaffen tot veilig drinkwater en schone sanitaire voorzieningen.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\6- Login\Projecten\Archief\2013-2014\Wandelen voor Water\Wandelen voor Water.jpg

Bekijk een filmpje over Wandelen voor Water.

Dit bijzondere evenement is bestemd voor leerlingen van de groepen 7 en 8 van de basisschool. Het is bijzonder, omdat de kinderen:

·

tijdens een gastles op school, op een speelse manier alles leren over (drink)water in ons land en in Afrika;

·

met een rugzak gevuld met 6 liter water gezamenlijk 6 kilometer wandelen op een door Simavi en Rotary uitgezet parcours in de gemeenten Amersfoort en Leusden;

·

gesponsord worden door familie en bekenden en zo geld inzamelen voor water- en sanitatieprojecten van Simavi en Rotary in Kenia en Ghana.