Prijs Soc. Maatschappelijk Ondernemen

AMFORS REIKT ERKENNING UIT VOOR SOCIAAL MAATSCHAPPELIJK ONDERNEMINGSCHAP

Amfors reikt erkenning uit voor sociaal maatschappelijk ondernemingschap (Foto: Amfors Groep)

AMERSFOORT - Aan de jaarlijkse uitreiking van de gouden parel door Ondernamen Amersfoort is in 2014 voor de eerste keer de erkenning voor Sociaal Maatschappelijk Ondernemingschap toegevoegd. De DIDEROT!

Op 10 december 2014 is deze voor de eerste keer door Amfors  medewerkers uitgereikt. De winnaar komt dit keer/jaar uit ons eigen relatiebestand en is unaniem door de jury gekozen. De jury bestaat uit oud gouden parel winnaars van 2008-2013. Vooraanstaande ondernemers uit onze regio. De juryleden waren gelijk enthousiast over ons idee om deze erkenning in het leven te roepen en leveren met plezier en graag hun bijdrage hier aan.

Met selectiecriteria waar een onderneming aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor deze erkenning, is voor 2014 tot winnaar verkozen: 3M. Behalve dat wij al meer dan 13 jaar met hen samen werken, voldoen zij aan alle criteria en is sociaal maatschappelijk ondernemerschap onderdeel van hun beleid  wereldwijd.

Filosoof
De erkenning heet DIDEROT en komt van Denis Diderot, filosoof (1713 – 1784), hij kwam op voor een positievere mentaliteit ten opzichte van medeburgers met een beperking. Hij betoogde dat deze mensen evenveel opvoedings- en ontwikkelingsmogelijkheden hebben als andere mensen.

Diderot erkenning (foto) is gemaakt door onze collega's van Metafors. Ook heeft een aantal collega's van Horeca en Aandacht meegewerkt in de bediening op de avond van de uitreiking. De DIDEROT is uitgereikt door Amfors medewerkers Kees en Jolanda aan Cock Rootert, Plant manager en Cees Muijs, Manufacturing supervisor van 3M Amersfoort. Jolanda en Kees werken gedetacheerd bij 3M op locatie.

3M gaf in haar dankwoord aan dat niet zij, maar de amfors'ers de erkenning verdienen. Zij maken het tenslotte waar en leveren zowel een sociale als economische toegevoegde waarde. Cock Rootert daagde aanwezige ondernemers uit om komend jaar de strijd voor de Diderot erkenning 2015 met 3M aan te gaan.

Een geslaagde avond waarop wij van aanwezige ondernemers enthousiaste reacties in ontvangst mochten nemen. Collega's van Horeca en Aandacht hebben op de avond hun bijdrage geleverd en Metafor'ers hebben de erkenning gemaakt.

Bron: “Dichtbij”, december 2014