Beroepenmarkt, dit jaar online

In september '20 werd gaandeweg duidelijk dat door de Coronapandemie en de bijbehorende maatregelen de organisatie van onze Beroepenmarkt wel eens ingwikkeld kon maken. Allerlei alternatieve scenario's passeerden de revue in het overleg met de schoolleiding van het Corderius College, waar de markt normaal gesproken zou plaatsvinden.

Een online-markt bleef als enige veilige optie over. Online? Hoe dan? Drijfveer: de Beroepenmarkt is te belangrijk om te laten vallen voor deze grote groep leerlingen. In nauwe samenwerking met de Decanen van de scholen is een concept uitgedacht. Een hele klus kwam op ons af, maar vele handen en de geweldige samenwerking met de Decanen maakten dit mogelijk.

Hoe mooi is het dan als zich meer dan 1000 leerlingen aanmelden en vrijwel alle 'sprekers' van vorig jaar bereid zijn mee te doen! Meer dan 100 e-sessies verdeeld over zo'n 75 sprekers vonden er plaats op en rond 26 januari.

Lees hier het bericht met het interview met de voorzitter van de organisatie binnen onze club, dat daags voor de Beroepenmarkt in De StadAmersfoort.nl verscheen.