Concert Amersfoorts Jeugdorkest

In 2010 speelde het AJO een grote rol in de serie de Magische Muziekfabriek (TROS) met “De Griezels” (Roald Dahl).
In 2012 maakte het AJO een eerste eigen educatieve voorstelling “De eerste van Bram”, waarvan het succes dermate groot was dat concertzaal Tivoli/Vredenburg het AJO uitnodigde opnieuw een voorstelling te maken!
De zeer aansprekende muziek van de Schilderijententoonstelling vormt de basis van de nieuwe voorstelling “De Veiling van Moessorgski”, waarin het verhaal wordt verteld van de vriendschap tussen de componist Moessorgski en de schilder Hartmann.

Naast een aantal familievoorstellingen wordt “De Veiling van Moessorgski” voor 1500 scholieren uit de groepen 5, 6 en 7 uitgevoerd. Zij bereiden zich daarop voor met speciaal ontwikkeld lesmateriaal.

Rotaryclub Amersfoort-Stad ondersteunt de voorstelling op zondag 29 maart.