Duurzame batterij wint opnieuw prijs

Eline, Mei en Lotte van ‘t Hooghe Landt College in Amersfoort zijn met hun project ‘Blue Battery’ de trotse winnaars van Knappe Waterhoofden 2015.

Zij gaan in augustus namens Nederland naar de Junior Water Prize in Stockholm. De ‘Blue Battery’ is een duurzame batterij waarin via een chemische reactie elektriciteit wordt opgewekt.

Proficiat met dit geweldige resultaat!

PRIJSUITREIKING PROFIELWERKSTUKKEN (bericht 9 april jl.)

Op 9 april jl. werden de Profielwerkstukken, gemaakt door eindexamenleerlingen van drie Amersfoortse middelbare scholen gepresenteerd.

Rotaryclub Amersfoort-Stad en het Centrum voor Natuur en Milieu Educatie (CNME) organiseerden de wedstrijd voor het beste duurzame profielwerkstuk, om leerlingen kennis te laten maken met duurzaamheid.

De gemeente Amersfoort wil leerlingen nu al laten kennismaken met duurzaamheid, omdat op die manier de basis gelegd wordt voor betrokken, innovatieve volwassenen in de toekomst, gericht op verandering en duurzaamheid. De leerlingen werden met deze wedstrijd uitgedaagd om zelf onderzoek te doen naar een duurzaam onderwerp.

Evenals vorig jaar bleken de deelnemers weer creatief in het vinden van een onderwerp en leverden werkstukken in van hoge kwaliteit.

De prijzen werden uitgereikt door wethouder Houwing, die o.a. Onderwijs in haar portefeuille heeft.

De wisselbeker kwam in handen van drie leerlingen van het ’t Hooghe Landt College. Zij zagen kans om een werkende “Blue Battery” te ontwikkelen waar een bedrijf zelfs octrooi-aanvraag voor heeft neergelegd!