Een echte Tieland ?

Het was op 3 mei 2000 toen onze Rotaryclub een bijzonder kunstobject afleverde: een schilderij. Dit kwam tot stand met medewerking van niemand minder dan de Amersfoortse kunstenaar Toon Tieland.

Hij tekende ‘het gezicht op Amersfoort’, naar voorbeeld van het schilderij dat in Museum Flehite hangt, maar dan natuurlijk wel in zijn eigen stijl.

Die tekening werd uitvergroot naar een doek van ruim vier meter lang en twee meter hoog! Daarna waren clubleden meerdere zaterdagen in touw om het geheel in te kleuren, onder het toeziend oog van de kunstenaar. Het resultaat was ernaar!

Het schilderij is daarna in bruikleen gegeven aan Theater De Flint, waar het tot de recente renovatie zijn plek vond. Daarna paste het niet meer in het concept zoals dat heet.

Wij vonden moeiteloos een nieuwe bestemming: Zorgresidence Het Seminarie.

Afgelopen zaterdag, 17 januari werd, in aanwezigheid het doek plechtig onthuld door onze voorzitter en de dochter van Toon Tieland.

Vanaf de Muurhuizen is het doek te zien; voor dat doel is ‘gluren’ toegestaan!