AD-Nieuws 4 juli '18

Trap bij Kamp Amersfoort weer toegankelijk

C:\Users\obrac\Desktop\Tijdelijk\2 Terugzetten\R'ry Club\Trap\AD-trap.jpg

© Kamp Amersfoort

De trap bij oorlogsmonument De Stenen Man is weer toegankelijk voor publiek. De treden zijn gerepareerd.

Redactie Amersfoort 03-07-18 (AD)

Kamp Amersfoort vroeg onlangs particulieren en bedrijven om hulp, nadat 34 treden door de vele bezoeken aan de gedenkplaats versleten en kapot waren geraakt. Vorige maand ontstond een acuut probleem, toen twee treden het begaven. De trap werd afgesloten en was niet toegankelijk meer voor publiek. Een deel van het terrein rond Kamp Amersfoort was daardoor veel minder goed bereikbaar geworden.

Kamp Amersfoort zocht 34 mensen of bedrijven die voor 150 euro een trede willen sponsoren. Zij worden daarmee Beschermer van Kamp Amersfoort. In korte tijd waren er voldoende mensen bereid om een snelle renovatie te bekostigen.

Ook het bankje bij het monument is gerepareerd. Na de zomer vindt deel twee van de renovatie plaats. Jaarlijks maken tienduizenden bezoekers en wandelaars gebruik van de trap bij Kamp Amersfoort.