Profielwerkstukken Duurzaamheid

Twintig Amersfoortse scholieren uit 6 VWO presenteerde op 11 april 2019 hun profielwerkstuk over duurzaamheid. Een gezamenlijk initiatief van onze club samen met de gemeente Amersfoort.
De winnaarstrofee ging naar Steven Broker en Boris van ’t Hof van Corderius College voor hun profielwerkstuk over Bioplastics.

In totaal deden er 8 VWO groepen mee met uiteenlopende onderwerpen zoals ‘duurzame woonwijken’, zilte landbouw’, ‘vliegen op waterstof’ en ‘Bioplastics’.

Maarten Krikke van Scholengemeenschap Guido met een werkstuk over vliegen op vloeibaar waterstof ontving de tweede prijs en
Jip Scheper en Jan Geert Kroijenga van ’t Hooghe Landt voor hun werkstuk over het modulaire Tiny House de derde prijs.

De prijzen werden uitgereikt door wethouder duurzaamheid Astrid Janssen.
De jury bestond uit Hans Postma van Kenniscentrum duurzaam Bouwen & Ecolutie, Janko Pietryga, Herre Hoekstra en Steve Keyner van Rotary Club Amersfoort-Stad.

Kortom een hele interessante leerzame middag en bovenal wederom een geslaagde Rotary-activiteit op lokaal niveau!

Foto: Simon Lamme