Donatie aan de Stichting Noma

Donatie paaseitjesactie 2008

door de Nederlandse Noma Stichting

Op woensdagavond 18 juni 2008 werd in Restaurant “het Gerecht” een belofte aan de Rotary Amstelveen Nieuwer-Amstel ingelost. In aanwezigheid van twee andere bestuursleden – Rijk de Gooijer en Dorien Vedder – hield Gert Scheepstra een Power Point presentatie over de ziekte Noma.
Dit als tegenprestatie vanwege de donatie aan de NNS van de opbrengst van de paaseitjesactie en de benefit autoralley die door tandartsen is gereden. Bij een voor dergelijke bijeenkomsten verheugende opkomst van vijfentwintig mensen werd uitleg gegeven over wat precies de ziekte Noma is, waar zij voorkomt, wie het slachtoffer ervan wordt, wat er gedaan zou moeten worden om de ziekte te voorkomen en dat de behandeling van de late gevolgen van Noma ingewikkelde plastisch chirurgische en kaakheelkundige ingrepen vergt.

Aan het eind van de presentatie werd ingegaan op de doelstellingen van de NNS, de verplichtingen die zij op zich heeft genomen en de financiering ervan. Ook werd kort geschetst hoe de teams voor Sokoto tot stand komen en wat ons motiveert.
Het verhaal werd enthousiast ontvangen en na afloop werd nog enige tijd over diverse onderwerpen gediscussieerd. De voorzitter van de Rotary Amstelveen Nieuwer-Amstel, de heer Hoogduin overhandigde daarna een cheque van € 3000 aan de secretaris, Dorien Vedder. Waarvoor onze hartelijke dank.

Het was wat ons betreft een zeer geslaagde bijeenkomst.
We hopen dat we nog vaak uitgenodigd worden door Rotaries, Lions of andere verenigingen om het werk van de NNS te belichten en fondsen te creëren.