Korte schets van ledenbestand

RANA

November 2016

Korte schets van het ledenbestand

Bij de oprichting in 2004 begon de Rotaryclub Amstelveen Nieuwer-Amstel met 14 leden, in 2006 bedroeg het ledental 25. De jaren daarna is er een gestage groei te zien geweest, maar zijn er ook weer mensen weggegaan.

De teller staat op 1 november 2016 op 29 leden, 13 vrouwen en 16 mannen.

Niet zo jong meer als in haar beginjaren bestaat RANA nu voor ruim een derde uit 50+ ers en ruim een derde uit 60+ ers. 5 leden vallen in de leeftijdscategorie van 40-50 jaar.

De beroepen van de RANA’s zijn zeer divers. Er zijn zelfstandige ondernemers bij, met of zonder personeel, maar ook bestuurders, directeuren en managers van grote bedrijven of organisaties.

Classificaties die in de club voorkomen zijn:

• in de medische sector: tandheelkunde, fysiotherapie, acupunctuur en psychologie

• in de financiële sector: accountancy, banken en verzekeringen

• in de openbare sector: gemeente, management en arbeid, justitie en onderwijs

• in de culturele sector: musea, grafisch ontwerp, architectuur

• en verder: transport en logistiek, luchtvaart, organisatieadvies, notariaat, schoonheidsverzorging, automatisering en internetbedrijf.