Rotaract Amstelveen

Wat is Rotaract?

Rotaract is de club voor werkende of studerende jongeren tussen de 18 en de 30 jaar die zich actief willen inzetten voor de maatschappij en daarbij hun grenzen willen verleggen. Een Rotaracter is ambitieus, enthousiast, sociaal betrokken, heeft een brede interesse en een internationale blik.

Rotaract ondersteunt goede doelen in binnen- en buitenland. De leden van Rotaract zijn ook een goed doel op zichzelf; door het organiseren en volgen van trainingen, workshops en projecten doen Rotaracters ervaring op en zijn er veel leermomenten.

De clubs

Rotaract is een wereldwijde organisatie met ruim 176.000 leden, verdeeld over 156 landen. Zo’n beetje elke grotere plaats in Nederland heeft een Rotaract Club. Rotaract Nederland telt ongeveer 50 clubs en meer dan 500 leden. Ook Amstelveen heeft een Rotaract Club.

De Rotary clubs hebben een Rotaract commissaris om contact tussen de clubs te onderhouden.

Voor meer informatie http://www.rotaract-amstelveen.nl