Paaseitjesopbrengst 2014 voor 'duofiets' De Luwte

Paaseitjes te koop

19 februari 2014

Zoals elk jaar verkopen we ook dit jaar weer de heerlijke Martinez paaseitjes voor een goed doel.

Het goede doel is dit jaar een duofiets voor woonzorgcentrum De Luwte in Amstelveen. Het centrum wil deze fiets aanschaffen voor haar bewoners.

Het nieuwe woonzorgcentrum De Luwte bestaat uit 60 eigen appartementen en 48 plaatsen voor kleinschalig wonen voor mensen met dementie. Het centrum biedt ouderen de privacy van een eigen appartement, maar men kan ook genieten van gezelligheid in het mooie nieuwe restaurant en diverse activiteiten, bijvoorbeeld in de recreatieruimte.

luwte Amstelveen

De bewoners van De Luwte kunnen deelnemen aan allerlei leuke activiteiten. Ook zijn er behulpzame vrijwilligers actief in De Luwte. Ze helpen bij de broodmaaltijden, bij uitjes of rijden bewoners rond in de eigen Servicebus. Een grote wens is om met bewoners te gaan fietsen. En dat is mogelijk met een ‘duofiets’.

De duofiets is speciaal geschikt voor mensen die moeilijk zelfstandig kunnen fietsen, maar ook die gewoon gezellig naast elkaar wilt zitten tijdens een fietstocht. De duofiets is een leuk alternatief voor de standaard tandems; doordat de stoelen naast elkaar geplaatst zijn, is er meer zicht en meer aandacht voor elkaar. Naast een gezonde fietstocht is deze speciale duofiets erg goed voor het sociaal contact en wordt het fietsen gezellig en therapeutisch. Doordat de fiets geen instap heeft, kan men gemakkelijk op de fiets plaatsnemen. De comfortabele zittingen zijn ook draaibaar waardoor het opstappen helemaal eenvoudig wordt.

Rotaryclub Amstelveen-Nieuwer Amstel verkoopt in de weken voorafgaand aan Pasen zakjes paaseitjes van 200 gram voor € 5.

Met de opbrengst van deze verkoop wordt de aankoop van een Duofiets voor woonzorgcentrum De Luwte mogelijk gemaakt.