Stel uit Den Ilp steunt scholieren in Gambia

Sandra en Eric Witte uit Den Ilp zijn terug van hun reis naar Gambia.

In oktober reden zij vanuit Zwijndrecht met een karavaan van auto's naar Afrika. Deze bestaat uit goede tweedehands auto's die in Gambia bij opbod worden verkocht.

De opbrengst hiervan is voor stichting Scholenplan Gambia. In de auto's worden zoveel mogelijk hulpgoederen zoals kinderkleding, schoolspullen en medische materialen meegenomen. Dit bijzonder hulpkonvooi "de Rotary Challange Gambia 2017" wordt georganiseerd door Tineke de Ruijter van Rotary Zwijndrecht.

Stichting Scholenplan bouwt en onderhoud scholen en ondersteunt leerlingen en schoolbesturen in Gambia. Tegenwoordig ligt de nadruk op het 'Excellent Student Program', hiermee worden meisjes die goed kunnen studeren maar dat niet kunnen betalen door de stichting ondersteund. Goede studentes worden in staat gesteld om door te leren. Een Nederlandse mevrouw die al langer tijd in Gambia woont is de contact- en vertrouwenspersoon van de stichting.

Zij is de garantie dat het geld niet aan de strijkstok blijft hangen. De reis zullen Sandra en Eric geheel zelf betalen. Zij zijn wel op zoek naar sponsoren die een bijdrage willen geven voor de aanschaf van de de auto. Ook kan iedereen goederen geven.

"Wij denken dan aan baby- en kinderkleding en medicijnen, die we zelf meenemen in onze auto en daar persoonlijk zullen afgeven", zegt Sandra. "Elke bijdrage is welkom, als privé persoon kunt u al meedoen voor 10 euro. Voor bedrijfs-sponsoren kunnen wij als tegenprestatie de auto voorzien van een sticker met uw bedrijfsnaam."

Gedurende de reis houdt Sandra iedereen op de hoogte via Facebook. Bijdragen kunnen overgemaakt worden op rekening NL97INGB0000397817 t.n.v. E. Witte onder vermelding van Rotary Challenge. Voor meer informatie kan gemaild worden met sandra.witte.01@icloud.com.