jaarverslag-rcaw-2021-2022-2-11-2022.docx

Clubjaar 69, Juli 2021 - Juni 2022

1.

Service

De grootste steun in dit Rotary jaar is gegeven aan projecten voor Oekraine. Er is een groot hulppakket voor nood hulp gebracht. Verder is psycho-sociale hulp verleend voor tolken en bij gezinshereniging. Er is steun verleend aan onze zusterclub Leonberg – Weil der Stad in verband met de overstromingen in Duitsland. In Amsterdam is steun verleend aan jeugdzorg, e Stichting Leerplan, en Rotarkids voor projecten. Gedetailleerde informatie is te vnden in de jaarverslagen van de commissies en het financiele jaarverslag.

2.

Activiteiten

Er zijn wekelijkse lezingen op locatie verzorgd. 38 bijeenkomsten zijn gehouden in de Koninklijke Industriële Groote Club (KIGC), 3 per ZOOM en 4 op andere locaties. Een overzicht is te vinden in de bijlage.

3.

Ledenbestand

In Juli 2021 telde de club 40 leden. Aan het einde van het Rotaryjaar nog 31. De terugval is het gevolg van opzeggen van een aantal oudere leden, die de bijeenkomsten niet meer konden bijwonen, of die verhuisd zijn. Daarnaast zijn enige leden naar een andere Rotary club gegaan. Het bestuur is acties begonnen om nieuwe leden te werven. Overigens is rond de 30 leden een normaal getal voor de Rotaryclubs in Amsterdam.

4.

Financien

Vanwege de hoge kosten verbonden aan de bijeenkomsten in de KIGC staat de begroting onder druk. Zie het financiëel jaarverslag. Daartoe is begonnen om meer bijeenkomsten op andere lokaties te organiseren. In 2023 zal dit beleid krachtig worden voortgezet. Verder zijn ledenwerving en mogelijk een fusie met een andere Amsterdamse club opties om de financiële situatie gezond te maken.

5.

Het Bestuur bestond dit Rotaryjaar uit:
Voorzitter: Sigrid Ivo
Inkomend voorzitter: Renée Wijnen
Secretaris 1: Aart Kleijn
Secretaris 2: Liesbeth Baars
Penningmeester 1: Cormac Petit
Penningmeester 2: Ray van Kesteren

6.

Commissies

Veel van het service werk van de club wordt voorbereid en uitgevoerd in de Commissies. Verslagen van de activiteiten van de commissies is gegeven in de betreffende bijlagen.