Bijeenkomst Rotary clubs linker maasoever 4 september 2018

CONCEPT ARTIKEL T.B.V. DE SCHAKEL

Inspirerende avond met Yuri van Geest voor Rotary

Op dinsdagavond 4 september jl. organiseerden de gezamenlijke Rotary clubs op de linker Maasoever van Rotterdam (waaronder de club van Barendrecht) in Theater De Stoep in Spijkenisse een bijzondere avond met een zeer bijzondere spreker.

Doel van deze avond was nader kennis maken met elkaar en inspiratie op te doen voor de toekomst. Maar omdat het ook een mooie gelegenheid was te laten zien wat Rotary te bieden heeft, waren ook niet-leden aanwezig. Ook de Junior Kamers van JCI Rotterdam hadden een vertegenwoordiging gestuurd.

Hoogtepunt van de avond was het optreden van Yuri van Geest. Hoewel geboren in Rotterdam (1973) is hij vooral bekend in Silicon Valley vanwege zijn heldere visie op de impact van de exponentieel groeiende technologie op het bedrijfsleven en de rest van de wereld.

Hij prikkelde het publiek met duidelijke stellingnames onder andere over de ‘nieuwe’ CEO, die weet te laveren tussen de oude vertrouwde wereld en de millennial mindset, die initiatieven en zelforganisatie toelaat en tegelijk bereid is politiek incorrecte maatregelen te nemen en te reorganiseren voor de lange termijn.

De zaal luisterde zeer geboeid naar zijn verhaal, waarna een goede inhoudelijke uitwisseling van gedachten ontstond. Ook is vastgesteld dat de clubs in de regio zich gezamenlijk verder zullen verdiepen in de ontwikkelingen die Yuri schetste.

Wilt u meer weten over Rotary? Stuur een e-mail naar basbarendregt@telfort.nl, Bas Barendregt en kijk op https://www.rotary.nl/barendrecht/.