KERSTMARKT 2023
Kerstbomen

Rotary Club Bergh

Zomerkamptenten voor Scouting Zeddam

Zaterdag 1 april heeft voorzitter Robert Giesen van Scouting Zeddam een cheque ter waarde van € 2.400,- ontvangen van Hester Salomé, voorzitter van Rotary Bergh. Deze gift is mogelijk door de opbrengst van de succesvolle Kerstmarkt en Kerstactie van Rotary Bergh.

Door deze donatie van 2400,- euro kunnen twee tenten voor het zomerkamp voor kinderen worden aangeschaft. Aan het zomerkamp wordt deelgenomen door ca. 130 kinderen uit Zeddam, Braamt, Stokkum en 's-Heerenberg. De scouting draait op een groep van ongeveer 40 vrijwilligers, veelal jongeren uit de omgeving, is erg actief en laat veel vrijwillige inzet zien niet alleen in Zeddam maar ook in de omliggende regio.

Kerst 2023

Kerst met Rotary

Ook dit jaar organiseren wij weer een aantal acties, waarvan de opbrengst van na verwachting meer dan 10.000,- ten goede zal komen aan: een regionale armoede bestrijding, Aanhaakbed voor Azora de Meulenbeek en Stichting Buganala voor onderwijs in Gambia

Kerstmarkt

Zaterdagmiddag 9december is er weer de traditionele Kerstmarkt op het binnenplein van Kasteel Huis Bergh in ’s Heerenberg. Vanzelfsprekend met ouderwetse kramen met onder meer versgebakken oliebollen, eigengemaakte jam, glühwein en andere versnaperingen, kerstloterij, optredens van lokale artiesten en (muziek)gezelschappen.

Kerstbomen

Traditiegetrouw gaan ook dit jaar onze leden met een grote truck van Mainfreight naar het Sauerland om daar Nordman Kerstbomen van uitstekende kwaliteit te rooien.

De maten en prijzen zijn: 100-150 cm € 20,00; 150-200 cm € 25,00; 200-250 cm € 35,00; 250 – 300 cm € 45,00; 300 – 400 cm € 65,00; 400 – 500 cm € 80,00 (wie de “kerstshow” wil stelen en een grotere boom wil, neem contact op). Voor bestellingen mail ons: penningmeester@rcbergh.nl

De bomen gaan wij zaterdag 2 december halen en worden de dagen daarna gratis thuisbezorgd.

Kerstactie

Voor bedrijven en organisaties die onze goede doelen willen ondersteunen is dat mogelijk met ambachtelijk gebakken kerststollen en geselecteerde wijnen, waarmee zij hun medewerkers en/of relaties een blijk van waardering geven. Nadere informatie penningmeester@rcbergh.nl.

Rotary doneerde € 35.000,-

In 2022 doneerde Rotary € 35.000,- aan goede doelen onder meer: Kanjers voor Kanjers, Bomen Planten in Malawi, Bergh in het Zadel kankeronderzoek, Waterproject in Afrika, Kinderhulp in Dominicaanse Republiek, Aanleg kinderspeelveld Tijmen, Ouderenhulp Oude IJsselstreek, Contactdag Kinderen met Down syndroom, Organisatie speeldag voor kansarme kinderen.

Rotary helpt Oekraïne

In een “bliksemactie” heeft Rotary Bergh in totaal ca. € 35.000,- aan geld en goederen voor hulp aan de zwaar getroffen Oekraïnse bevolking ingezameld. Dit bedrag is door Rotary Nederland en Rotary International aangevuld tot een totaalbedrag van € 60.000,-. De goederen zijn naar Oekraïne overgebracht door het transportbedrijf van één van onze Rotary-leden. Komende maanden zal nog een grote zending volgen.

Spreekt Rotary je aan en wil je meer informatie, stuur een mail naar secretariaat@rcbergh.nl