Midzomernachtwandeltocht

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Fundraising: sponsorloop brengt niet alleen geld in het laatje.

RC Eindhoven-Zuid organiseerde al een aantal malen de “Midzomernachtwandeltocht”. Een sponsorloop. Zelfs in de corona periode werd er een corona-proof wandeltocht gehouden.

De opzet van het evenement: wandelaars kunnen zich voor € 10,- inschrijven via een website. Daarna zoeken de wandelaars sponsoren voor hun te leveren prestatie. Dat is een wandeling van 5,10,15,20 of 30 km. Zoals de naam al doet vermoeden is het evenement altijd rondom de kortste nacht van het jaar. In de afgelopen jaren liepen de deelnemers voor het KWF. Er werd al ruim € 40.000,- aan het KWF overgemaakt.

De wandeltocht levert meer op dan een geldbedrag. De wandelaars genieten van een unieke ervaring, veel ook met herinneringen aan vrienden/familieleden die vechten tegen de ziekte. Verdrietige maar ook mooie verhalen worden gedeeld. De organisatie van de tocht geeft ook veel energie aan de Rotary-leden zelf. De hele club is enthousiast in beweging. Of met de organisatie of .. lopen zelf mee.

Wandeltocht 2023: kilometer tegen kanker.

Ook in 2023 worden weer kilometers afgelegd tegen kanker. De organisatie heeft, na een gedegen selectieronde, gekozen voor 4 regionale organisaties die kanker gerelateerd zijn.

Het Maxima MC fonds  en het Catharina onderzoekfonds richten zich vooral op onderzoek tegen kanker. De stichting YvYa richt zich op snel ontdekken van borstkanker en bij inloophuis Den Eik is iedereen welkom die met kanker in aanraking kwam.

Allemaal regionale organisatie dus, die nu de wandeltocht ook in hun netwerk promoten.

Het streefbedrag voor dit jaar is om € 50.000,- te verdelen over de 4 organisaties. Meer is mogelijk. Ruim twee maanden voor het event was ruim €10.000,-  gestort!

RC Eindhoven Zuid deelt graag het draaiboek.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

De Rotaryclub heeft inmiddels meerdere jaren ervaring met het organiseren van de wandeltocht. Ze hebben hun kennis al gedeeld met Rotary Den Bosch Oost, die de wandeltocht in Den Bosch en omgeving al hebben georganiseerd.

Als Rotaryclubs geïnteresseerd zijn, dan is het advies om eerst zelf als deelnemer in te schrijven (inschrijven met een groep mensen is mogelijk). Ervaar het evenement eerst zelf als deelnemer! Zoals gezegd wil RC Eindhoven-Zuid graag hun ervaring en kennis delen.

Inschrijven en meer informatie: www.midzomernachtwandeltocht.nl  of via facebook.

Contactpersoon RC Eindhoven Zuid: Tom Essink, 06-55 81 38 35.