De district jeugd-commissaris D1560

Mijn naam is Patty van Vierzen

en ik ben lid van

Rotaryclub Ermelo.

Sinds enige tijd ben ik in functie als District Jeugd Commissaris van. Ik voel mij zeer vereerd dat ik het stokje van Leoni (mijn voorganger) mag overnemen en ben enorm trots op wat zij de afgelopen jaren allemaal heeft gedaan en bereikt voor Rotary Jeugd! Ik heb zelf helaas nog niet de ervaring mogen meemaken van het hosten van jaarkinderen maar hoop dat in de toekomst zeker te gaan doen.

Ik ben gelukkig getrouwd met Peter van Vierzen, radioloog in het St. Jansdal Ziekenhuis te Harderwijk en Lelystad. Wij hebben samen vier fantastische kinderen, Céline, Arnaud, Simone en Sander, waar we enorm trots op zijn.

Zelf ben ik altijd actief geweest, naast het moederschap, als vrijwilliger bij o.a. hockeyclub MHC de Mezen in Harderwijk. Daar ben ik jarenlang verantwoordelijk geweest, samen met andere vrijwilligers, voor het Jeugdbeleid, de Technische Commissie en Elftalcommissie. Dit heb ik met heel veel plezier gedaan gedurende de periode dat mijn kinderen allen actief waren bij MHC de Mezen en ook daarna nog toen ze uitvlogen of de overstap maakte naar HC Zwolle.

Daarnaast ben ik al jarenlang betrokken bij stichting Ruby and Rose. Een stichting die aandacht vraagt voor meer onderzoek naar en awareness voor gynaecologische kanker, www.rubyandrose.nl. Ik ben daar bestuurslid, secretaris en beheer het secretariaat. Dat doe ik met heel veel liefde en passie omdat elke vrouw het waard is!

Naast deze vrijwilligerstaken heb ik ook een betaalde baan, alhoewel die nu door het Coronavirus op een laag pitje staat. Ik werk als project assistente en hostess bij het congresbureau Mark Two Academy. Wij organiseren congressen voor medici en ondersteuners. Erg leuk, heel interessant en dat geeft ook weer heel veel energie en voldoening.

Door mijn vrijwilligerstaken ben ik een aantal jaren geleden betrokken geraakt bij Rotaryclub Ermelo en zoals jullie hierboven kunnen lezen word ik enthousiast als ik actief betrokken kan zijn en daadwerkelijk iets kan doen en betekenen. Ik heb mij dan ook al snel aangemeld voor de cursus bij het RLI (Rotary Leer Instituut) om zo meer over Rotary te leren en te begrijpen. Ik ben namelijk altijd geïnteresseerd in het grote plaatje. Daar heb ik gemeld dat mijn doel is om iets op regionaal of landelijk niveau te willen doen en zo ben ik in contact gekomen met Leoni.

De klik tussen ons was er direct en ik hoop dan ook dat zij voor mij, weliswaar op de achtergrond, nog lang bereikbaar en beschikbaar zal blijven. De samenwerking met haar het afgelopen jaar was geweldig, sprankelend, vrolijk en vooral ook heel erg leerzaam. Mijn enthousiasme voor en de betrokkenheid bij (Rotary) jeugd was er al maar is door haar nog meer opgebloeid.

Om mijn taak als DJC nog beter te kunnen uitvoeren ben ik natuurlijk wel afhankelijk van de Regio Jeugd Commissarissen. Voor een paar regio’s ben ik nog op zoek naar een Regio Jeugd Commissaris:

Regio I: Cynthia van den Brom RC Ermelo

Regio II: vacant

Regio III: vacant

Regio IV: Bert Meijer RC Doetinchem

Regio V: Nancy Brocks RC Neede

Regio VI: Nancy Brocks RC Neede

Ben jij net zo enthousiast over Rotary Jeugd als ik? En wil je weten wat er verwacht wordt van een Regio Jeugd Commissaris? Meld je dan aan bij mij en ik voorzie je van de juiste informatie. DJC1560@rotaryyep.nl

Mijn bedoeling is in elk geval om het fantastische werk van Leoni voort te zetten, de clubs en de jeugd te blijven informeren over Rotary Jeugd en zijn geweldige uitwisselingsprogramma’s. Daarnaast hoop ik dat we er samen, de Regio Jeugd Commissarissen én de Club Jeugd Commissarissen, een fantastische tijd van kunnen maken voor de Jeugd en de clubs in het district D1560.

Hartelijke groeten,

Patty van Vierzen-van Hattum