KORT DISTRICTSNIEUWS

• districtsassembly / algemene ledenvergadering

Half maart hebben alle clubbesturen de uitnodiging ontvangen voor de digitale ALV/DA. De stukken voor de vergadering volgen zo snel mogelijk. Leden van de vereniging zijn alle Rotary- en Rotaractclubs in district 1590. Ze worden vertegenwoordigd door leden van het bestuur van de clubs. Per club mag er bij stemming 1 stem worden uitgebracht door 1 van de bestuursleden. Alle leden mogen aanwezig zijn bij de ALV/DA.

We rekenen erop dat alle clubs vertegenwoordigd zullen zijn bij deze onlinebijeenkomst op zaterdag 20 april van 10.00-11.00 uur. Bij verhindering kan het bestuur een lid van de club machtigen de club te vertegenwoordigen en namens de club te stemmen.

Voor de goede orde: ieder lid, dus iedere club heeft 1 stem.

• vacatures binnen commissies

In ons district zijn er een aantal vacatures in districtscommissies. Dat geldt voor de volgende commissies:

• vocational service
    • jeugdcommissie

Ben je geïnteresseerd, stuur dan een mailtje naar mij.

• clubbijdragen Rotary Foundation

Al veel clubs hebben hun bijdrage voor de Rotary Foundation overgemaakt

Van de districts-Rotary Foundationcommissie (DRFC)

Op dit moment hebben 49 van de 63 Rotaryclubs van ons district de ledenbijdrage aan het annual fund van The Rotary Foundation overgemaakt. Het duurt ongeveer 3 weken op het hoofdkantoor van Rotary in Evanston voor betalingen worden geregistreerd. Het kan dus zijn dat het aantal clubs nog hoger is.

Namens de TRF-commissie in ons district worden al deze clubs heel hartelijk bedankt voor het overmaken van de EREY-bijdrage (Every Rotarian Every Year). Het zou fantastisch zijn binnenkort te kunnen melden dat dit jaar opnieuw álle clubs in ons district weer hebben bijgedragen.

N.B. ZONDER EREY GEEN DISTRICTSGRANT!